نسخه چاپی

بازداشت یك دختر۱۴ ساله فرانسوی قبل از سفر به سوریه

عکس خبري -بازداشت يک دختر?? ساله فرانسوي قبل از سفر به سوريه

منابع وابسته به دادستانی فرانسه از بازداشت یك دختر فرانسوی در فرودگاه لیون قبل از سفر به تركیه برای پیوستن به تروریست ها در سوریه خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه الیوم السابع، منابع وابسته به دادستانی فرانسه از بازداشت یک دختر چهارده ساله فرانسوی که قصد سفر به ترکیه و متعاقب آن سوریه برای پیوستن به تروریست ها را داشت خبر دادند.

این منابع بیان کردند: پس از اینکه پدر این دختر چهارده ساله مسئولان را عزم دخترش برای سفر به سوریه مطلع کرد این دختر بعد از ظهر سه شنبه در فرودگاه لیون در شرق فرانسه هنگامی که هواپیمای وی در آستانه بلند شدن از فرودگاه به سوی ترکیه بود از سوی مسئولان فرودگاه بازداشت شد.

منابع فرانسوی بیان کردند: این دختر چهارده ساله فقط بلیط رفت تهیه کرده بود و پول آن را از حساب بانکی خود تامین کرده بود و یک گذرنامه در اختیار داشت.

گرونوبل جان دادستان کل فرانسه افزود: این دختر فرانسوی با استفاده از پولی که در حساب بانکی خود داشت به آژانس های مسافرتی می رود که آژانس نخست مخالفت می کند اما آژانس دوم بلیط ترکیه را در اختیار وی قرار می دهد.

وی بیان کرد: این دختر هم اکنون در بازداشت به سر می برد و واقعیت را انکار می کند. پدر این دختر به ما اطلاع رساند که دخترش از عصر دوشنبه پس از اینکه به مدرسه رفته بود بازنگشته است.

خاطرنشان می شود که در اواخر ژانویه گذشته نیز در فرودگاه تولوز در جنوب فرانسه دو جوان فرانسه که عازم سفر ترکیه بودند از سوی مسئولان بازداشت شدند.بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت کشور فرانسه حدود ۴۰ نفر حداقل در حال حاضر در سوریه حضور دارند.بر اساس این آمار حدود ۷۰۰ نفر به سوریه رفته اند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...