نسخه چاپی

گوجه كیلویی 3500 تومان

عکس خبري -گوجه کيلويي 3500 تومان

گوجه فرنگی در بازار تهران به كیلویی 3500 تومان رسید و مسئولان در پاسخ به دلیل این سریال تكراری، به رغم ظرفیت‌های فراوان همواره می‌گویند تولید در این موقع سال كم است.

به گزارش نما به نقل از فارس، افزایش قیمت گوجه فرنگی موضوعی است که همه ساله اتفاق می‌افتد و تقریبا به سریال تکراری تبدیل شده است.

گزارش میدانی خبرنگار فارس حاکی است که قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی در تهران به 3500 تومان رسیده است. اما مسئولان همواره در توجیه این گرانی می‌گویند تولید گوجه فرنگی جنوب کشور در این موقع سال تمام شده و تولید منطقه شمال و شمال غرب کشور نیز شروع نشده است که باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت می‌شود.

صحبت‌های مسئولان در حالی بیان می‌شود که گویا آنها اعتقادی به پرورش گلخانه‌ای، انبارداری، صنایع تبدیلی و فراوری ندارند، امکان کشت گوجه فرنگی گلخانه‌ای در هر شرایطی وجود دارد و ارقام پرمحصولی هم در کشور هست که تا بیش از 120 تن در هکتار محصول تولید می‌کنند و در صورت توسعه کشت آن هیچ کمبودی در کشور نخواهیم داشت.

همچنین این محصول بیش از دوماه امکان انبارداری و نگهداری دارد که در صورت داشتن ظرفیت انباری کافی به راحتی می‌توان این شکاف تولید را کامل کرد. از سویی کارخانه‌های فراوری و تبدیلی نیز می‌توانند با تنوع بخشیدن به محصولات تبدیلی و فراوری خود جایگزین مناسبی برای خود محصول گوجه‌فرنگی در زمان نیاز باشد.

بنابراین شایسته نیست کشوری با دارا بودن جایگاه مناسب در تولید محصولات جالیزی اینچنین با نوسان شدید قیمت مواجه باشد.

۱۳۹۱/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...