نسخه چاپی

اشپیگل خبر داد:

مركل به آمریكا می‌رود

یك هفته نامه آلمانی در حالی از سفر مركل به آمریكا در دوم ماه می خبر داد كه طبق گزارش‌های منتشره برلین امیدی به موفقیت خود در انعقاد قرارداد عدم جاسوسی با واشنگتن ندارد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در دوم ماه می میلادی و برای اولین بار بعد از افشا شدن جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی خصوصی وی به این کشور سفر می کند.

البته مقامات و سیاستمداران آلمانی بر این عقیده نیستند که در سفر مرکل به واشنگتن موفقیتی در زمینه امضای قرارداد منع جاسوسی آلمان با آمریکا به دست آید.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مذاکرات بین برلین و واشنگتن برای انعقاد قرارداد منع جاسوسی همچنان ادامه دارد، اما شانس به دست آمدن توافقی که براساس آن در آینده طرفین از جاسوسی علیه یکدیگر خودداری کنند، نسبتا کم ارزیابی می شود.

به نوشته هفته نامه "اشپیگل" موضع "فرانسوا اولاند"، رئیس جمهوری فرانسه درباره جاسوسی‌ها هم در سرخوردگی برلین برای حل این مسئله با آمریکا نقش دارد.

با وجود افشاگری ها درباره وسعت جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا، اما اولاند اخیرا در سفر اخیر خود به واشنگتن اعلام کرده است که اعتماد بین فرانسه و آمریکا دوباره ایجاد شده است. چنین موضع‌گیری از طرف فرانسه موضع برلین در مذاکرات انعقاد قرارداد ضد جاسوسی با واشنگتن را تضعیف کرده و فشارها روی دولت آمریکا در این باره را به شدت کاهش داده است.

وزیر امور خارجه آلمان هم اخیرا در سفر خود به واشنگتن اعلام کرده است که دیگر انتظار بستن یک قرارداد منع جاسوسی با آمریکا را ندارد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...