نسخه چاپی

لزوم توجه به صادرات غیرنفتی

عکس خبري -لزوم توجه به صادرات غيرنفتي

دبیركل حزب سبز با بیان اینكه گره زدن سرنوشت اقتصاد كشور به نتیجه تحریم‌های غرب یك اشتباه استراتژیك است، گفت: دولت باید به حضور مردم در صحنه‌های اقتصادی تكیه كند.

به گزارش نما ، به نقل از فارس ،حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به سران قوا ، اظهار داشت : دولت در مسائل اقتصادی به دنبال راهکار بنیادی است اما باید این نکته را مورد توجه قرار داد که معیشت مردم نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در واقع نگاه تک بعدی به آسیب‌ها و فرصت‌های موجود در کشور آسیب‌زا است.
وی با بیان اینکه گره زدن اقتصاد کشور به به تحریم‌های غرب یک اشتباه استراتژیک است، افزود: دولت باید به حضور مردم در صحنه‌های اقتصادی تکیه کند. در صورتی که ادامه مذاکرات با غرب نتیجه مطلوبی ندهد مشخص نیست چه باید کرد ، توجه به این مسئله که مقام معظم رهبری به اقتصادی مقاومتی تاکید ویژه ای دارند باید در دستور کار دولت قرار بگیرد تا در بزنگاه های سخت دچار آسیب نشویم.
دبیرکل حزب سبز با انتقاد از بودجه سال 93 کشور، بیان کرد: متاسفانه شاهد رویکرد اقتصادی مشخصی نیستیم و در بودجه سال آینده هم به صادرات نفت و پتروشیمی وابسته هستیم که این مسئله با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در تضاد است و باید دانست بکارگیری استعدادهای درونی و ظرفیت های موجود در کشور از همه چیز مهمتر است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین راه‌های رسیدن به اقتصاد درون‌زا و خودکفا این است که تولید محصولات غیرنفتی را توسعه بدهیم و بدانیم نفت به عنوان یک سرمایه ملی باید حفاظت شود. همچنین صادرات تک‌محصولی را به چندمحصولی تغییر دهیم تا در برابر شوک‌های بیرونی اقتصاد دچار آسیب نشویم.
وی تصریح کرد : غرب در برابر ایران اسلامی شیوه تحریم، تهدید،تحقیر و تکفیر را در پیش گرفته است و در این شرایط اگر دولت بخواهد کار خود را بدون توجه به مردم انجام دهد با مشکل مواجه خواهیم شد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...