نسخه چاپی

نماینده رویترز در دادگاه حاضر شد

مدیركل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد از برگزاری نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به شكایت زنان «نینجاكار» ایرانی از خبرگزاری رویترز و حضور نماینده این رسانه انگلیسی در دادگاه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمدجواد آقاجری در پاسخ به این پرسش که «با توجه به عذرخواهی مسئولان خبرگزاری رویترز درباره گزارش مربوط به زنان نینجاکار ایرانی، آیا احتمال رفع تعلیق فعالیت دفتر آن در تهران وجود دارد؟» گفت: این مسئله الان وارد فاز حقوقی شده است؛ شکایت زنان ورزشکاری که حقشان تضییع شده، در دادگاه در دست بررسی است.

وی افزود: دادگاه، مسئول دفتر رویترز را در تهران احضار کرده است و باید مطالبی گفته شود و ما هم منتظر رای دادگاه هستیم.

مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: البته همزمان مذاکراتی هم در حال انجام است چراکه خود مسئولان رویترز هم به اشتباهی که مرتکب شده‌اند، اعتراف کرده‌اند. ولی همانطور که گفتم ابتدا باید نتیجه شکایت حقوقی مشخص شود.

آقاجری ادامه داد: تاکنون یک بار جلسه دادگاه با حضور نماینده تشکیل شده است. با توجه به برخی اخبار نادرست در این زمینه، باید همین جا اعلام کنم که این جلسه چند روز پیش برگزار شده است.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد همچنین گفت: آنگونه که ما اطلاع داریم، با توجه به اینکه مستندات ارائه شده از سوی رویترز قابل دفاع نبوده است، قرار است یک بار دیگر بیایند و در دادگاه از خودشان دفاع کنند.

فعالیت خبرگزاری رویترز در تهران اوایل فروردین امسال و پس از انتشار گزارشی خبری - تصویری از زنان نینجاکار ایرانی در کرج که آنها را «در حال آماده شدن برای فعالیت‌های تروریستی» تصویر کرده بود، به حالت تعلیق درآمد.

محمد جواد آقاجری همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار که «آیا درخواستی از جانب مسئولان شبکه خبری العربیه برای راه‌اندازی مجدد دفتر خود در تهران به شما ارائه شده است؟» گفت: خیر. ما به صورت رسمی درخواستی را برای راه‌اندازی دفتر این شبکه خبری دریافت نکرده‌ایم.

۱۳۹۱/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...