نسخه چاپی

بی محلی به شاعر ناخوش احوال جبهه+عكس

عکس خبري -بي محلي به شاعر ناخوش احوال جبهه+عکس

قاسمعلی اسفندیاری شاعر پیشكسوت دفاع مقدس بیش از یك ماه است كه در بیمارستان قائم شهر مشهد بستری شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، گویا روند توجه نکردن به هنرمندان و شاعران و پیکسوتان کشورمان، به کاری عادی و معمول تبدیل شده که هنرمندان و شاعران بعد از مدتی به حاشیه رانده شوند و در دوران بیماری و کهولت سن خودشان باشند و خودشان. خودشان باشند و دردهایشان و بی توجهی‌ها و هزینه‌های سنگین درمانی.

قاسمعلی اسفندیاری یکی دیگر از شاعران و هنرمندان انقلاب اسلامی است که شاید مردم او را به چهره یا نامش نشناسند اما شعرها و سرودهایش که توسط صادق آهنگران و مهمان دوست خوانده شده، در اذهان مانده است. همچنین رزمندگان 8 سال دفاع مقدس او را با حضور مداومش در جبهه، شعرهایش و گروه‌های سرودی که همان زمان در جبهه‌های حق علیه باطل تشکیل می‌داد، می‌شناسند.

قاسمعلی اسفندیاری هم اکنون 34 روز است که در بیمارستان قائم(عج) شهر مشهد بستری است. بدون هیچ پیگیری، رسیدگی و نظارتی از سوی نهادهای مسئول.

صالح اسفندیاری پسر این شاعر دفاع مقدس در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام نارضایتی از روند رسیدگی به وضعیت پدرش گفت: قرار بود 2 روزه به وضعیت پدرم رسیدگی شود اما این رسیدگی و عمل‌های جراحی مکرر او تا کنون ادامه پیدا کرده است. در این مدت عمل قلب داشته و هم اکنون دیابت به پاهای او رسیده و او را برای عمل جراحی به اتاق عمل می‌برند.

وی درباره رسیدگی نهادهای مسئول به وضعیت قاسمعلی روانبخش گفت: به جز دوستان رزمنده‌اش هیچ کس از هیچ نهادی نه به دیدن او آمده و نه از احوال او خبر دارد. هزینه‌های سنگین درمانی او هم بر عهده خودش است.

جواد شیخ الاسلامی از شاعران جوان کشورمان در مشهد هم درباره وضعیت این شاعر پیشکسوت دفاع مقدس گفت: او 8 سال مداوم در جبهه‌ها خالصانه حضور داشته و برای تقویت روحیه رزمندگان روزانه شعر می‌سروده است اما هم اکنون در اوج گمنامی در بیمارستان بستری است.

آرزوی حضور در دیدار سالانه شاعران با مقام معظم رهبریوی افزود: گله‌ای که ما از رسانه‌ها داریم این است که چرا تا یک بازیگر یا ورزشکار دچار کوچک‌ترین آسیبی می‌شود همه رسانه‌ها و از جمله صدا و سیما به سراغ او می‌روند ولی وقتی پیشکسوتان شعر و ادب ما آن هم در حوزه شعر دفاع مقدس دچار آسیب‌های جدی می‌شوند هیچ یک از این رسانه‌ها سراغی از آنها نمی‌گیرد.

این شاعر جوان همچنین اظهار داشت: آقای اسفندیاری در دوران دفاع مقدس دوبار به حضور مقام معظم رهبری رسیده و به شعرخوانی پرداخته است. آرزوی او در این سال‌های پس از پایان دفاع مقدس این بوده که بار دیگر در دیدارهای سالانه شاعران با مقام معظم رهبری حاضر باشد که تا کنون میسر نشده است.

قاسمعلی اسفندیاری جانباز 20 درصد است و هم اکنون در بخش جراحی بیمارستان قائم شهر مشهد بستری است. از معروف‌ترین شعرهای سروده شده توسط او که در اذهان مانده با نوای کاروان، پل بعثت، هرگز نرود از یاد و فراغ یار است.

۱۳۹۱/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...