نسخه چاپی

لابی اسرائیل در آستانه مذاكرات 1+5

در آستانه مذاكرات آتی ایران و 1+5 در بغداد كه امیدهای زیادی به حصول یك توافق بین ایران و غرب در آن می‌رود، صهیونیست‌ها تلاش‌های خود برای ناكام گذاشتن این مذاكرات را تشدید كرده‌اند. روزنامه هاآرتص از سفر پنهانی مشاور امنیت ملی كابینه رژیم صهیونیستی به بروكسل و برلین به منظور بحث بر سر مساله هسته‌ای ایران خبر داد.


به گزارش نما ،‌ روزنامه جمهوری اسلامی نوشت : در آستانه مذاكرات آتي ايران و 1+5 در بغداد كه اميدهاي زيادي به حصول يك توافق بين ايران و غرب در آن مي‌رود، صهيونيست‌ها تلاش‌هاي خود براي ناكام گذاشتن اين مذاكرات را تشديد كرده‌اند. روزنامه هاآرتص از سفر پنهاني مشاور امنيت ملي كابينه رژيم صهيونيستي به بروكسل و برلين به منظور بحث بر سر مساله هسته‌اي ايران خبر داد. اين روزنامه صهيونيستي مي‌نويسد: "ياكو آميدرور" مشاور امنيت ملي كابينه اسراييل روز دوشنبه به طور پنهاني به بروكسل سفر كرد تا با مقامات اروپايي درباره گفتگوهاي در پيش روي ايران و اعضاي گروه 1+5 در بغداد رايزني كند.

هاآرتص نوشت: انگيزه اصلي سفر اميدرور به بروكسل و برلين نگراني تل آويو از احتمال توافق ايران با اعضاي گروه 1+5 بر سر پذيرش غني سازي محدود اورانيوم در ايران، است. قرار است اين مقام اسرائيلي روز چهارشنبه از بروكسل به برلين برود و علاوه بر ديدار با همتاي آلماني‌اش با نماينده برلين در گفتگوهاي گروه 1+5 با ايران نيز ديدار كند.

يك مقام رژيم صهيونيستي آگاه به هاآرتص مي‌گويد: "گفتگوهاي آميدرور در بروكسل و برلين بسيار حساس هستند." دو هفته پيش نيز آميدرور سفري مشابه به مسكو داشت و با مقامات روسي درباره برنامه هسته‌اي ايران و گفتگوهاي ايران و 1+5 گفتگو كرده بود. يك هفته پس از سفر آميدرور به مسكو رئيس ستاد ارتش روسيه در اظهاراتي كم سابقه برنامه هسته‌اي ايران را تهديد آميز خواند.

۱۳۹۱/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...