نسخه چاپی

شرایط اسفناك پناهجویان در كامرون

عکس خبري -شرايط اسفناک پناهجويان در کامرون

سازمان پزشكان بدون مرز اعلام كرد هزاران پناهجوی اهل جمهوری آفریقای مركزی كه به كامرون گریخته‌اند، در شرایط اسفناكی زندگی می‌كنند.

به گزارش نما، این سازمان امدادرسان حقوق بشر در ۲۸ فوریه (۹ اسفند) با انتشار گزارشی اعلام کرد پناهجویان جمهوری آفریقای مرکزی در داخل و اطراف منطقه‌ گارو‌-بائولای در شرق کامرون زیر درختان زندگی می‌‎کنند.



در ادامه‌ این گزارش آمده است این پناهجویان برای تغذیه و تامین لباس مورد نیاز خود به همبستگی جامعه محلی متکی هستند.



این سازمان از تمامی گروه‌های حقوق بشر خواست فورا کمک‌های مورد نیاز را برای کسانی که از جمهوری آفریقای مرکزی به کامرون وارد شده‌اند، فراهم کنند.



به گزارش پرس تی وی، ماریانو لوگلی، معاون عملیات‌های سازمان پزشکان بدون مرز که به تازگی از کامرون بازگشته است، در این‌باره گفت این پناهجویان بیش از حد توان‌شان درد و رنج کشیده‌اند و بسیار آسیب پذیر هستند.



لوگلی همچنین تاکید کرد: «همزمان با وخامت اوضاع در جمهوری آفریقای مرکزی، عده‌ بیشتری از مردم به کامرون وارد می‌شوند. ضروری است که همه‌ افراد و سازمان‌های نوع‌دوست این عرصه فورا در این زمینه اقدام کنند. این پناهجویان به امنیت، غذا، سرپناه، آب آشامیدنی و مراقبت‌های پزشکی اورژانسی نیاز دارند.»



در ادامه‌ این گزارش آمده است طبق برآوردها تاکنون ۲۲ هزار نفر از اتباع جمهوری آفریقای مرکزی در سال جاری میلادی به کامرون گریخته‌اند.



جمهوری آفریقای مرکزی از دسامبر ۲۰۱۳ و پس از آن‌ که شبه‌نظامیان مسیحی حملات هماهنگی را عمدتا بر ضد گروه مسلمان سلکا آغاز کردند، با ناآرامی‌های مرگباری مواجه بوده است. گروه سلکا در مارس ۲۰۱۳ دولت جمهوری آفریقای مرکزی را سرنگون کرده بود.



گفته می‌شود در درگیری‌های ماه گذشته در این کشور آفریقایی بیش از هزار نفر کشته شدند.



حدود ۲ هزار نیروی فرانسوی با حمایت ۶ هزار نیروی اتحادیه‌ آفریقا موسوم به میسکا در حال حاضر در جمهوری آفریقای مرکزی مستقر هستند اما این نیروها تاکنون در مهار خشونت در این کشور ناکام بوده‌اند.



۱۳۹۲/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...