نسخه چاپی

عسگراولادي با دعوت به مشاركت گسترده مردم در انتخابات 15 ارديبهشت:

مرحله دوم سامان دهنده مجلس نهم است

عکس خبري -مرحله دوم سامان دهنده مجلس نهم است

معتقدم نیازی نیست جبهه ی متحد به عملكرد جبهه ی پایداری پاسخ دهد. مردم خود متوجه حقایق هستند.

اشاره: نام عسگراولادی از اولين اسامي بود كه براي ايجاد وحدت و داوري؛ مورد تفاهم اصولگرايان با گرايش‌هاي مختلف قرار گرفت. اينك در آخرين روزهاي باقيمانده تا انتخابات مجلس شوراي اسلامي او معتقد است به هر حال گفتمان اصولگرايي موفقيت خود را كسب خواهد كرد و مهمتر از نتيجه انتخابات حضور گسترده مردم در مرحله دوم است. متن اين گفتگو در ادامه تقديم مي‌گردد.

* به نظر شما چرا اهمیت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی کمتر از مرحله اول نیست؟
می‌توانم این‌طور عرض کنم که دریافت من این است که انتخابات، به‌خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک جشن است. ما افتتاحیه‌اش را در مرحله اول عمل کردیم و حالا می‌خواهیم اختتامیه‌اش را عمل کنیم و لذا اهمیت این مرحله، کمتر از مرحله اول نیست.
من با تجربه‌ای که در انتخابات‌ها دارم، حتی شرکت امت ما در مرحله دوم می‌تواند تأیید‌کننده باشد و مرحله دوم سامانده مجلس شورای اسلامی دوره نهم هست. استدعای من این است که عزیزان به عنوان شرکت در اختتامیه جشن ملی انتخابات شرکت کنند و در هر حوزه به تعداد مورد نیاز رأی بدهند. در مرحله اول در بعضی از حوزه‌های انتخابیه، به یک نفر رأی دادند، درحالی که بالای 29 نفر را از قلم انداختند و در بعضی از حوزه‌ها، از 5 نفر به یک نفر رأی دادند. استدعای من این است که به تعداد مورد نیاز از نامزدها انتخاب کنند و چون هم وزارت کشور و هم شورای نگهبان صلاحیت این عزیزانی را که نامزد هستند، تأیید کرده‌اند، تردیدی به دلشان راه پیدا نکند که بگویند ما به همان چند نفری که شناختیم رأی دادیم. به‌خصوص در تهران به 25 نفر رأی بدهند. من به عنوان خادم ملت از امت اسلامی می‌خواهم که انتخابات مرحله دوم را هم جدی بگیرند و تعداد مورد نیاز را در رأی خودشان مرقوم بفرمایند.

* حضرتعالي انتقادي نسبت به ضعف تبليغات جبهه متحد در مرحله اول داشتيد؛ به نظر شما در روزهاي باقيمانده از تبليغات مرحله دوم چه رويكردي بايد دنبال شود؟
بله، ما ضعف‌هایی در تبلیغ و ترویج فهرست جبهه متحد داشته‌ایم که امیدواریم این ضعف‌ها در دور دوم انشا‌الله جبران شود. ما تا دقایق آخر منتظر بودیم با دیگر دوستان به‌ویژه جبهه پایداری یک ائتلاف بزرگ داشته باشیم اما این میسر نشد و همین باعث شد که ما در تبلیغات درست و به هنگام عمل نکنیم. بايد كوشش كرد تا در مرحله دوم انتخابات كوتاهي‌هاي اتفاق افتاده در دور اول تكرار نشود.
در اين مسير هم بايد حرفهاي ايجابي خودمان را بگوييم. در برخي استان‌ها به ويژه در شهر تهران در دور اول انتخابات حملات مختلفي عليه جبهه متحد صورت گرفت، اين حملات حتي به جامعه روحانيت مبارز و آيت‌الله يزدي و مهدوي‌كني نيز اصابت كرد. از جانب رهبري و بزرگان نظام سفارش‌هاي زيادي دال بر جذب حداكثري شد ولي بسياري در انتخابات برخورد حذفي كردند و سعي داشتند انتخابات را محل تنازع جلوه دهند و اين نشان دهنده اين است كه سعه صدر لازم كه موثرترين وسيله براي اداره كشور است را ندارند.
وحدت در اصولگرايان در دور دوم انتخابات ملاك است و كاري به نامزدهاي جبهه پايداري و ايستادگي نداريم. اينك آيت‌الله يزدي و مهدوي‌كني از ليست جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس نهم حمايت كرده‌اند؛ بنده معتقدم نيازي نيست كه جبهه متحد به عملكرد جبهه پايداري پاسخ دهد. مردم خود متوجه حقايق هستند. حتي وقتي مي‌گوييم نوباوه و نبويان از جبهه پايداري مي‌توانند در جبهه متحد حضور داشته باشند به معناي اين است كه نمي‌خواهيم برخورد حذفي كنيم و تصميم به وحدت داريم.
البته بنده فکر می‌کنم، چون یک جشن ملی است و چون همه نامزدها که حدود 50 نفر هستند، در تهران به مرحله دوم رسیده‌اند، به هر کدام رأی بدهند، مشکلی ندارد، چون صلاحیتشان تأیید شده، هر کس رأی بیاورد، نماینده همه ماست. بحمدالله در میان کسانی که مطرح هستند، ناصالح یا صلاحیت احراز نشده نداریم. آنچه در انتخابات مطرح است، رأی اکثریت مردم است. هر کس رأی بیاورد، نماینده ما و نماینده همه است.

* يعني شما نتيجه انتخابات را مثبت تلقي مي كنيد؟
‌عرض بنده این است که عمده نامزدها، اصولگرای امتحان‌داده هستند و ان‌شاءالله در مرحله بعدی اگر تعدادی از آنها رأی مردم را حائز شوند، مسلماً مجلس اصولگرای شفاف‌تر از دوره هشتم خواهیم داشت.
انتخابات نهم مجلس، اين مجلس را به اكثريت اصولگرا مبدل خواهد كرد و با ارزيابي نتايج انتخابات دور اول و ارزيابي كانديداهاي راه يافته به مرحله دوم به طور قطع مي‌گويم كه 81 ـ 82 درصد كرسي‌هاي مجلس نهم در اختيار اصولگرايان است و اين يعني مجلس اصولگرا. لذا پیشنهاد من این است که امت ما در سراسر کشور در حوزه‌های انتخابیه و در تهران واقعاً کمک کنند که مجلس نهم یک مجلس شفاف اصولگرا باشد تا هماهنگ با امامت و ولایت، روند توسعه و در شرایط بیداری اسلامی و حتی شرایط خیزش مستضعفان در امریکا و اروپا، مجلس ما یک مجلس پاسخگوی نیازهای زمان باشد.
این ‌که امروز ما می‌بینیم گفتمان اصولگرایی همه جا گیر شده، برای این است که ما در چارچوب‌های حزبی، خود را محصور نکرده‌ایم، ما اصل را گذاشته‌ایم روی ترویج و تبلیغ اصولی که به آن معتقد هستیم.

* آيا براي انتخابات‌هاي بعدي هم برنامه‌ريزي شده است؟
حرکت ما در انتخابات، تابعی از متغیر حرکت مومنین به‌ویژه جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است. ما یک حرکت مستقل از مجموعه‌هایی که قبولشان داریم نمی‌کنیم. ‌البته اگرچه ما بر اساس خرد جمعی اصولگرایان حرکت می‌کنیم؛ اما تئوری خود را هم داریم و نظریات خود را مطرح می‌کنیم. بی‌تردید ما برای مجلس و ریاست‌جمهوری آینده برنامه داریم و امیدواریم کادرهای جوان، خود را در دهه چهارم بیشتر نشان دهند و جانشین کادرهای قدیم می‌شوند. اما در نهایت تابع خرد جمعی هستیم.

منبع: هفته نامه شما

۱۳۹۱/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...