نسخه چاپی

موافقت پوتین با تشكیل گروه تماس /كری در راه كیف

رئیس جمهوری روسیه پس از گفت و گوی تلفنی با آنگلا مركل، صدر اعظم آلمان، پیشنهاد وی را در مورد بحران اوكراین برای تشكیل گروه تماس پذیرفت.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، دولت آلمان روز یکشنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با پیشنهاد صدر اعظم آلمان مبنی بر تشکیل گروه تماس برای گفت و گو میان طرفین درگیر در بحران اوکراین موافقت کرده است.

دولت آلمان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "ولادیمیر پوتین پیشنهاد صدر اعظم آلمان را مبنی بر تشکیل سریع یک هیئت تحقیق و نیز یک گروه تماس پذیرفته است."

بر اساس این بیانیه، ممکن است این هیئتها با مدیریت "سازمان امنیت و همکاری اروپا" به برقراری گفت و گویی سیاسی در بحران اوکراین بپردازند.

ناتو از روسیه خواست نیروهایش را از اوکراین خارج کند

نمایندگان کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از روسیه خواستند ضمن خارج کردن نیروهایش از اوکراین، از مداخله بیشتر در امور این کشور خودداری ورزد.

دبیرکل این ائتلاف نظامی یکشنبه پس از هفت ساعت گفتگو در بروکسل ضمن اعلام این درخواست گفت : « ما افزایش تدریجی حضور نظامیان روسی را در کریمه محکوم می کنیم.»

«آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل ناتو خطاب به خبرنگاران گفت: « ما از روسیه می خواهیم به همه تعهدات بین المللی اش پایبند باشد و با بازگرداندن نیروهایش به پایگاه هایشان، از هرگونه مداخله در دیگر نقاط اوکراین خودداری ورزد.»

نمایندگان کشورهای عضو ناتو می گویند آنها قصد دارند از طریق شورای «ناتو - روسیه» با مسکو وارد گفتگو شوند.

راسموسن خاطرنشان کرد چنین ملاقاتی به زودی صورت خواهد گرفت.

جان کری به اوکراین سفر می کند

وزیر امور خارجه امریکا روز سه شنبه به کیف، پایتخت اوکراین می رود تا حمایت کشورش را از دولت جدید کیف اعلام کند.

وزارت امور خارجه امریکا روز یکشنبه بیانیه ای کوتاه صادر و در آن اعلام کرد جان کری، وزیر امور خارجه این کشور در سفر به اوکراین، حمایت واشنگتن را از مقامات موقت کیف اعلام خواهد کرد.

این تصمیم در حالی مطرح می شود که یک مقام مسئول در امریکا اعلام کرد نیروهای روسیه کنترل کامل جمهوری خودمختار کریمه را در دست دارند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...