نسخه چاپی

فرزانه: می‌خواهم زنده بمانم

در حالی كه قرار است سحرگاه فردا فرزانه پای چوبه‌دار برود، خانواده او همچنان در تلاشند تا رضایت اولیای دم را برای بخشش جلب كنند.

به گزارش نما به نقل از اعتماد، اين تلاش‌ها در حالي است كه پدر شوهر فرزانه اعلام كرد در تصميمش براي قصاص عروس سابقش مصر است.

در همين حال فرزانه پيش از انتقال به انفرادي آخرين خواسته‌اش را ديدن دخترش براي آخرين مرتبه اعلام كرد. به گزارش خبرنگار ما، فرزانه متهم است روز 10 بهمن ماه سال 86 شوهرش احمد را در

خانه‌شان در اصفهان به قتل رسانده است. او در مراحل مقدماتي بازجويي اتهام قتل را برعهده گرفت و گفت چون شوهرش به او تهمت مي‌زد ناخواسته دست به چنين كاري زده است. در چنين شرايطي او با درخواست خانواده احمد از سوي قضات شعبه 17 دادگاه كيفري استان اصفهان به قصاص محكوم و اين راي نيز در ديوان‌عالي كشور تاييد شد.

طبق آنچه از قبل اعلام شده بود روز 13 بهمن ماه گذشته فرزانه در زندان اصفهان پاي چوبه ‌دار رفت. در حالي كه طناب ‌دار دور گردنش حلقه زده بود فرزانه گفت قاتل نيست و مردي به نام «الف» شوهرش را كشته است. التماس‌هاي او در آخرين لحظه‌ها كارساز شد و پدرشوهرش يك ماه به او فرصت داد تا قاتل اصلي را رسوا كند.

چند روز بعد فرزانه طي نامه‌يي به دادستان اصفهان جزييات بيشتري از ماجراي قتل شوهرش را شرح داد. او گفت دوست شوهرش وارد خانه شان شده و با تهديد او شوهرش را كشته و گريخته است. فرزانه گفت: «الف» ادعا كرد مي‌خواهد احمد را بكشد و در ادامه همسرش را طلاق بدهد تا با من ازدواج كند. به دست و پايش افتاده بودم تا او را از تصميمش منصرف كنم اما فايده‌يي نداشت. «الف» گفت چون تو بچه‌داري خانواده شوهرت قصاصت نمي‌كنند. او من را تهديد كرد اگر در اين باره چيزي به كسي بگويم خودم و خانواده‌ام را مي‌كشد.

من هم از ترس اتهام قتل شوهرم را قبول كردم.

اظهارات فرزانه در حالي است كه پدر شوهر او در گفت‌وگو با «اعتماد» از قطعي بودن تصميمش صحبت كرد و گفت: قاتل بايد قصاص شود و من روز اجراي حكم به زندان اصفهان مي‌روم تا در مراسم اعدام قاتل پسرم حضور داشته باشم. من كاري به حرف‌هايي كه زده مي‌شود ندارم. دادگاه تعيين كرده كه قاتل چه كسي است و او بايد مجازات شود. هيچ بخششي هم در كار نيست.

از سوي ديگر مادر فرزانه نيز شرايط روحي دخترش را خيلي بد اعلام كرد و گفت آخرين خواسته او ديدن دخترش است. او به «اعتماد» گفت: قرار است دخترم را به انفرادي منتقل كنند. از ما خواسته‌اند براي ديدن او به زندان برويم.

با اين حال وقتي با فرزانه تلفني صحبت كردم او گفت آخرين خواسته‌اش ديدن دخترش فاطمه است. اين زن ادامه داد: دخترم شرايط خيلي بدي دارد و مي‌گويد مي‌خواهد براي آخرين مرتبه دخترش را ببيند. شايد با اين كار او آرام شود.

آخرين مرتبه‌يي كه فرزانه دخترش را ديد او فقط 2 سال داشت. بعد از اين حادثه فرزانه به زندان افتاد و از ديدن دخترش محروم شد. حالا فقط ديدن فاطمه مي‌تواند فرزانه را آرام كند.

مادر فرزانه درباره آخرين تلاش‌ها براي جلب رضايت اولياي دم گفت: ما همه تلاش‌مان را انجام مي‌دهيم.

در اين مدت چند واسطه فرستاده‌ايم تا شايد پادرمياني آنها نتيجه دهد اما تا به حال اين كارهاي نتيجه‌يي نداشته است.

با اين وجود سحرگاه سه‌شنبه هفته قبل از اجراي حكم من و شوهرم جلوي زندان مي‌رويم و به دست و پاي پدر شوهر فرزانه مي‌افتيم تا شايد او به جواني دخترمان رحم كند و او را ببخشد.

دخترم در آخرين تماسي كه با هم داشتيم گفت كه همه تلاشش را مي‌كند . او گفت مي‌خواهد زنده بماند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...