نسخه چاپی

نشست اضطراری شورای امنیت درباره اوكراین

اعضای شورای امنیت بار دیگر به درخواست نماینده دائم اوكراین درسازمان ملل در میان اختلاف شدید ارودگاه غرب ( آمریكا، فرانسه و انگلیس) با روسیه در خصوص بحران اوكراین تشكیل جلسه داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در این نشست، لفاظی های تندی بین نمایندگان آمریکا و روسیه در حال جریان بود و هر کدام سخنان و ادعاهای طرف مقابل را بی اساس و خارج از عرف بین الملل و چارچوب دیپلماتیک خواندند. نماینده روسیه در سازمان ملل طی سخنانی در این نشست، گفت شاهد ادعاها و اظهارات بی اساسی از سوی برخی از همکارانمان در شورای امنیت (اشاره به اظهارات نماینده آمریکا، انگلیس و فرانسه) هستیم.

ویتالی چورکین افزود: حمله به ساختمان های دولتی در جریان تظاهرات های اخیر و به مسخره گرفتن تمامی موازین ملی در اوکراین دروغ نیست و همه حوادث در هفته های اخیر اتفاق افتاده است.

سمانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با انتقاد شدید از اظهارات ویتالی چورکین، اظهارات سفیر روسیه در سازمان ملل در خصوص ضرورت حضور نظامی مسکو برای حمایت از حقوق مردم اوکراین را ادعایی بی اهمیت خواند. وی گفت: حضور روسیه در خاک اوکراین تجاوز به تمامیت ارضی این کشور است. نماینده دائم امریکا گفت: اظهارات چورکین در این خصوص مستند نیست اما حضور نیروهای روسی در منطقه کریمه یک حقیقت مستدل است، پرواز جنگنده های این کشور بر فراز شهرهای اوکراین واقعیت است. وی خواستار خروج فوری نیروهای روسی از خاک اوکراین شد.

نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز ضمن رد اظهارات نماینده روسیه گفت : ادعای مسکو مبنی بر اینکه حضور نیروهای نظامی این کشور برای حمایت از مردم اوکراین است، یک توجیه کودکانه و یک بازی تمسخر آمیز می باشد و فرانسه هیچگونه تمایلی به این بازی ندارد. جرالد آراد نیز با تاکید بر خروج فوری نیروهای نظامی روسیه از منطقه کریمه گفت : همه نیروهای شبه نظامی در اوکراین باید خلع سلاح شوند.

نماینده دائم انگلیس نیز گفت: جهان شاهد اشغال کشور اوکراین توسط روسیه است و هیچ دلیلی نمی تواند چنین اقدامی را توجیه کند. مارک لیال گرانت افزود : اظهارات نماینده روسیه مبنی بر اینکه در اوکراین احساسات ضد یهودی شدت گرفته و به کلیساهای ارتدوکس مسیحی در این کشور حمله شده است، دروغی بیش نیست.

انتظار می رود با توجه به اختلاف شدید بین اعضای دائم شورای امنیت در خصوص بحران اخیر اوکراین، نشست امروز هم بی نتیجه پایان یابد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...