نسخه چاپی

معاریو فاش كرد:

آمریكا به افسران اسرائیلی روادید نمی‌دهد

روزنامه معاریو فاش كرد كه واشنگتن با درخواست‌ها جهت اعطای روادید به افسران ارشد در ارتش رژیم صهیونیستی و كارمندان بخش‌های نظامی این رژیم مخالفت كرده است.

به گزارش نما، روزنامه عبری زبان معاریو نوشت: مسئولان ارشد در دستگاه‌های امنیتی اسرائیل اخیرا مساله عدم اعطای روادید به افسران ارتش و دستگاه‌های امنیتی اسرائیل و ممانعت از ورود آنها به آمریکا را مورد بررسی قرار دادند.

در همین حال، یک منبع امنیتی اسرائیلی اظهار کرد که وی ده‌ها بار به آمریکا رفته است، اما سال گذشته با اعطای روادید به وی مخالفت شد و وی به همین دلیل مجبور شد تا سفر کاری خود به واشنگتن را لغو کند.

معاریو گزارش داد: مشخص شده است که 25 تن از افسران ارشد در ارتش و همچنین ده‌ها تن از اعضای شاباک (سرویس امنیت داخلی اسرائیل) و موساد (سرویس جاسوسی اسرائیل) نتوانسته‌اند روادید ورود به آمریکا را دریافت کنند و حتی افسرانی که در آمریکا فعالیت می‌کنند، تنها روادید یکساله به آنها داده می‌شود و این روادید همچون گذشته به صورت خودکار تمدید نمی‌شود و این افسران مجبور می‌شوند تا به کانادا رفته و چند هفته تا تمدید روادیدشان صبر کنند.

یکی از مسئولان امنیتی اسرائیلی اظهار کرد: با وجود اینکه قرار بود تعدادی از مسئولان اسرائیلی به آمریکا رفته و در خصوص قرارداد سلاح میان تل آویو و واشنگتن بحث و مذاکره کنند، اما به آنها روادید داده نشد و پیش بینی می‌شود که به دلیل همین امر، این قرارداد لغو شود.

معاریو به نقل از یک منبع امنیتی عالی رتبه در رژیم صهیونیستی گزارش داد: ما نمی‌دانیم که علت این سیاست جدید آمریکا چیست، اما ما بر این باوریم که واشنگتن تلاش می‌کند تا موانعی را بر سر راه ورود مسئولان امنیتی اسرائیلی به آمریکا بگذارد.
منبع: ایسنا

۱۳۹۲/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...