نسخه چاپی

انتقاد مهاجرانی از بی‌برنامگی كی‌روش

سرمربی اسبق تیم ملی می‌گوید كی‌روش را به عنوان فردی برنامه‌ریز می‌شناسد و به همین دلیل از وضعیت فعلی تیم ملی تعجب می‌كند.

به گزارش نما حشمت‌الله مهاجرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت فعلی تیم ملی فوتبال در آستانه جام‌جهانی 2014 برزیل اظهار کرد: همیشه گفته‌ام که ضعف برنامه‌ریزی و کار تشکیلاتی داریم اما من کی‌روش را به عنوان آدمی که برنامه‌ریز است، می‌شناسم و به همین دلیل هم تعجب می‌کنم که چرا تیم ملی این قدر بی‌برنامه است. با این روش که در پیش گرفته‌ایم،‌ آینده فوتبال ما مبهم است. تیمی که به عنوان نماینده آسیا به جام جهانی راه یافته باید بهتر از این‌ها برنامه‌ریزی کند.

سرمربی تیم ملی در جام‌جهانی 1978 آرژانتینی همچنین گفت: دیدار با کویت در شرایط فعلی می‌توانست به عنوان یک بازی تدارکاتی در نظر گرفته شود اما کی‌روش از بازیکنان جوان در ترکیب تیم استفاده کرد تا تجربه پیدا کنند. اکنون وقت جوانگرایی نیست. این جوان‌ها می‌خواهند برای کی و کجا تجربه کسب کنند؟ کی‌روش باید برابر کویت هم از کسانی استفاده می‌کرد که قرار است در جام جهانی بازی کنند. تیم ملی سردرگم است. از آدمی مثل کی‌روش بعید است که این طور بی‌برنامه کار کند.

مهاجرانی درباره ماجرای جدایی امید نمازی از کادر فنی تیم ملی هم گفت: وقتی مربی با فدراسیون یک کشور قرارداد می‌بندد از او می‌پرسند که چند دستیار با خود می‌آورد. ممکن است مربی بگوید که پنج دستیار می‌آورد و فدراسیون فقط با دو نفر موافقت کند. در کشوری مثل انگلیس مربی می‌تواند 10 دستیار داشته باشد اما در کشورهای منطقه ما این طور نیست. فدراسیون باید برای دستیاران سرمربی تیمش پول، خانه و خودرو فراهم کند. بنابراین درباره تعداد آنها نظر می‌دهد. حتما فدراسیون ما هم در این باره با کی‌روش حرف زده و مساله را مشخص کرده است. سرمربی یا دستیارش را می‌شناسد یا به او معرفی می‌کنند که در این صورت رزومه او را مطالعه و بررسی می‌کند.

مهاجرانی افزود: قطعا کی‌روش برای اضافه کردن نمازی او را زیر ذره‌بین قرار داده و کامل او را شناسایی کرده بود. پس چطور است که وقتی نمازی از تیم جدا شد و با او اختلاف پیدا کرد، کی‌روش گفت که تدارکات تیم ملی هم می‌تواند کار او را انجام دهد؟ کی‌روش چرا وقتی دستیارش تیم ملی را رها کرد و به النصر پیوست، این حرف‌ها را نزد؟ فدراسیون باید

کنار سرمربی یک مربی وطنی قرار دهد. خدا پدر دادگان را بیامرزد که کنار برانکو و بلاژویچ، حسین فرکی را قرار داد که حالا یک سرمایه برای فوتبال ماست. وقتی کی‌روش از ایران برود، یادگار و اثرش چیست؟

مهاجرانی در ادامه درباره گروه تیم ملی در جام جهانی و مناسب بودن دیدارهای تدارکاتی برای حضور در جام‌جهانی گفت: هر بازی تدارکاتی می‌تواند به ما کمک کند. مربی باید نقاط ضعف و قوت تیمش را دریابد. معنای اردو و بازی تدارکاتی چیست؟ هر بازی تدارکاتی می‌تواند کمک کند و مهم نیست که بازی با چه کشوری باشد. درد ما این است که تیم ملی بازی تدارکاتی ندارد.

وی در پایان درباره میزان بخت ایران برای برتری مقابل نیجریه و بوسنی‌وهرزگوین گفت: در فوتبال امروز فاصله‌ها مثل قدیم نیست و هر اتفاقی می‌تواند بیفتد. تیم ملی می‌تواند با دوندگی و جنگندگی بیشتر فاصله‌اش را با حریفان جبران کند. امیدوارم که تیم ملی نتایج خوبی بگیرد و در چهارمین حضورش در جام جهانی به دور دوم صعود کند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...