نسخه چاپی

انتقاد سفیر آمریكا در سازمان ملل از مواضع روسیه در قبال اوكراین

سفیر آمریكا در سازمان ملل متحد از مواضع روسیه در قبال اوكراین انتقاد كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سامانتا پاور در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ی اوکراین گفت: می خواهم چند نکته ای را در واکنش به صحبت های همکار روسی خود ( ویتالی چورکین) بیان کنم. اول اینکه وی به مشروعیت رئیس جمهور یانوکوویچ و توافقنامه ی بیست و یکم فوریه ی اشاره کرد. ما از کاری که فرانسه،آلمان و لهستان برای میانجی گری کردند تا در مورد این توافقنامه با روسیه مذاکره کنند ، تمجید می کنیم. ما آماده ی تکمیل این توافقنامه بودیم . براساس شروط این توافقنامه ، رئیس جمهور یانوکوویچ بیست و چهارساعت فرصت داشت تا نخستین اقدامی را که در پارلمان اوکراین دنبال می شد، امضا کند. این اقدام همان تغییر قانون اساسی پس از توافقنامه ی بیست و یکم فوریه بود. رئیس جمهور یانوکوویچ نه تنها این کار را نکرد بلکه طبق گفته ی همکار روسی من ( ویتالی چورکین) به همراه خانواده اش از شهر فرار کرد و صندلی ریاست جمهوری اوکراین را به مدت دو روز خالی گذاشت درحالیکه کشورش در بحران بود. وی همچنین مدارک گسترده ای از فساد و مدارک گسترده ای از میزان سرقت خود از مردم اوکراین برجای گذاشت. در چنین چارچوبی بود که پارلمان اوکراین که به شیوه ی دمکراتیک انتخاب شده بود در یک رأی گیری با سیصد و هفتاد رأی یانوکوویچ را از سمت خود برکنار کرد.
سامانتا پاور افزود: تا امروز، به جز یک عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد که روسیه است ، ما به طور قاطع صحبت هایی درباره ی تمامیت ارضی اوکراین و گفتگوی مسالمت آمیز شنیده ایم. گزینه های بسیاری برای روسیه موجود است که بخواهد حقوق روس نژادها را حفظ کند و به نگرانی هایی که مطرح شده است پاسخ دهد. به جز اقدام نظامی، گزینه های بسیاری وجود دارند. پس امروز پرسش های ساده برای روسیه این است که چرا از میانجی گری بین المللی حمایت نکنیم؟ چرا از ماموریت ناظر حمایت نکنیم؟ چرا به طور مستقیم با مقامات اوکراینی که می خواهند این بحران به صورت مسالمت آمیز حل شود تماس برقرار نکنیم؟ چرا به جایفرستادن نیروهای بیشتر نیروهای خود را از اوکراین خارج نکنیم؟

وی افزود: وقتی که در پی بحرانی این چنینی ، مداخله ی نظامی رخ می دهد این نخستین توسل است و باعث می شود که اجتناب از این نتیجه گیری که « روسیه صلح و راه حل دیپلماتیک نمی خواهد» سخت شود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت:پس وقتی که پیامدها ممکن است ویرانگر باشد، چرا اقدام نظامی را انتخاب کنید. فقط کسی که از واقعیت می ترسد، از ناظرانی که برای هدف شناسایی واقعیت و گزارش کردن آن حضور خواهند داشت، می ترسد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...