نسخه چاپی

استفاده از تصاویر معصومین و مقامات عالی‌رتبه نظام در تبلیغات ممنوع

بر اساس مصوبه سومین جلسه رسیدگی به تخلفات چاپخانه‌ها، وزارت ارشاد با تخلفات چاپی انتخاباتی برخورد می‌كند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در چارچوب سیاست‌های دولت و به استناد آیین‌نامه تأسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته با همکاری اتحادیه چاپخانه‌داران و بازرسان دفتر امور چاپ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تخلفات چاپی انتخاباتی برخورد قانونی می‌شود.

در سومین جلسه رسیدگی به تخلفات چاپخانه‌ها که در هفته گذشته با حضور بهمن دری معاون امور فرهنگی برگزار شد نکات زیر مصوب شد.

بنابراین گزارش و طبق این مصوبات، چاپ هر نوع اقلام تبلیغاتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی توسط چاپخانه پس از تاییدیه صادر شده از سوی وزارت کشور و مجوز دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان پذیر است و باتوجه به پایان سال و نزدیک بودن زمان انتخابات و احتمال بروز برخی تخلفات چاپی دفتر امور چاپ معاونت امور فرهنگی از تاریخ 23 بهمن فعالیت خود را با رویکرد اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشیدن به مدیران چاپخانه‌ها در حوزه قوانین و مقررات چاپ آغاز کرده است.

از این رو از مدیران چاپخانه‌ها‌ انتظار می‌رود با اطلاع‌ داشتن از مقررات چاپ و نشر نسبت به رعایت قوانین، فعالیت‌های چاپی خود را انجام دهند.

همچنین با استناد به آیین‌نامه تأسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها، چاپ هر نوع تصویر، اسامی و متن‌های خلاف عفت عمومی ممنوع است و استفاده از تصاویر پیشوایان مذهبی و مقامات عالی رتبه نظام روی کارهای چاپی مربوط به محصولات و نمونه‌های تجاری خلاف قانون است و بهره‌گیری از تصاویر عروسک‌های غربی، قهرمان‌های فیلم و داستان‌های کارتونی غربی بر روی محصولات چاپی و لوازم‌التحریر با استناد به این آیین‌نامه ممنوع است.

این گزارش حاکی است استفاده از آرم و یا پرچم کشورهای آمریکا و انگلیس و رژیم غاصب اسرائیل و همچنین عناوین و اصطلاحات مرتبط با این رژیم غیرقانونی است و قطعاً در صورت مشاهده این گونه موارد، برابر قانون، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

۱۳۹۰/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...