نسخه چاپی

تحویل انبوه چهار نوع موشك بالستیك به نیروهای مسلح

انبوه موشك‌های قدر، قیام، فاتح ۱۱۰، خلیج فارس و سامانه پدافند هوایی مرصاد كه توسط سازمان هوافضای وزارت دفاع طراحی و تولید شده است، صبح امروز با حضور وزیر دفاع به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) تحویل شد.

به گزارش نما ، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان مراسم تحویل‌دهی این سامانه‌ها و تجهیزات موشکی، گفت: افتخارآفرینی فرزندان غیور و پرتلاش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تثبیت قدرت بازدارندگی موثر و افزایش اقتدار و توانایی نیروهای مسلح با جدیت و همت مثال‌زدنی ادامه دارد.
وزیر دفاع افزود: متخصصان افتخارآفرین سازمان هوافضای وزارت دفاع با تحویل انبوه موشک‌های بالستیک قدر، قیام، فاتح ۱۱۰، خلیج فارس و سامانه پدافند هوایی مرصاد یک بار دیگر توان و اقتدار صنعت دفاعی را در تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح به پیشرفته‌ترین تجهیزات موشکی به نمایش گذاشتند و نشان دادند تحریم‌های گوناگون و همه‌جانبه دشمنان که به صورت سخت‌گیرانه و ویژه در بخش دفاعی اعمال می‌شود، نتوانسته است کوچکترین خللی در عزم و اراده آن‌ها داشته باشد.
وی تصریح کرد: موشک‌های فاتح نشان فتح و ظفر، خلیج فارس نشان خردمندی، مرصاد نشان موفقیت، قیام نشان صلابت و قدر نشان قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ایران اسلامی است.
دهقان در ادامه گفت: این موشک‌ها قادرند اهداف دشمن را با دقت مورد اصابت قرار دهند و منهدم کنند و طیف متنوعی از نیازمندی‌های موشکی نیروهای مسلح را در بردهای مختلف تامین کنند. این موشک‌ها که به طور کاملا بومی توسط متخصصان وزارت دفاع طراحی، ساخت و به تولید انبوه رسیده، امروز با سرافرازی تحویل نیروهای مسلح کشورمان شد.
وزیر دفاع تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح از سطحی از توانمندی های دفاعی برخوردارند که قادرند با هرنوع تهدیدی در فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند و دشمنان ملت ما نیز به این قابلیت و توانمندی واقفند و تهدیداتی که اعلام می کنند لفاظی رسانه ای و برای مصرف داخلی است.
وی به تشریح ویژگی و قابلیت‌های هرکدام از موشک‌ها پرداخت و گفت: موشک بالستیک قدر یک اچ و میانبرد قیام با توانایی حمل انواع سر جنگی‌های بلاست و بارانی توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را داراست و پرتاب از لانچرهای متحرک و سیلوها در مواضع مختلف و عبور از سپر دفاع موشکی با داشتن قابلیت رادارگریزی، از مزایای این موشک‌ها محسوب می‌شود.
دهقان ادامه داد: موشک‌های بسیار دقیق و نقطه‌زن زمین به زمین فاتح ۱۱۰D و زمین به دریای خلیج فارس، در دسته نسل چهارم موشک‌های بالستیک فوق مدرن با سوخت قرار دارد و از معدود موشک‌هایی هستند که تا لحظه برخورد به هدف قادرند اهداف را رهگیری کرده و اصابت دقیق و موثری داشته باشند.
وزیر دفاع در تشریح سامانه موشکی زمین به هوای مرصاد نیز خاطرنشان کرد: این سامانه از نظر حجم، کوچک، متحرک و قابل جابجایی سریع و قابلیت اتصال به حلقه پدافندی کشور، ردگیری و انهدام انواع پرنده‌های دشمن از قبیل هواپیماهای جنگنده با سرعت بالا، بالگرد، موشک‌های کروز، هواپیمای بدون سرنشین در برد متوسط و بصورت غیرفعال را دارد.
وی همچنین تجهیز به رادار شناسایی، قابلیت کار مداوم ۲۴ ساعته، امکان استقرار در ارتفاعات بسیار بلند، کشف، انتخاب و تعقیب هدف بصورت پیوسته و اتوماتیک را از قابلیت‌های عملیاتی سامانه مرصاد برشمرد و افزود: این سامانه با تجهیز به یک ردگیر مرئی (الکترواپتیک) قادر است عملیات مطلوبی در محیط جنگ الکترونیک انجام دهد و بطور پیوسته و همزمان با چند هدف درگیر شود.
سردار دهقان در پایان از مدیران و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و شبکه بزرگ همکاران وزارت دفاع که با روحیه جهادی در طراحی و ساخت این سامانه‌های موشکی نقش‌آفرینی کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...