نسخه چاپی

پرونده قالیباف در دیوان عدالت اداری باز است

هنوز پرونده شكایت از حضور محمد باقر قالیباف در شهرداری تهران، در دیوان عدالت اداری باز است، چون فرصت اعتراض به حكم ابقای شهردار تهران تا تاریخ 26 اسفندماه وجود دارد.

به گزارش نما ، به نقل از خبر آنلاین، مصطفی ترک همدانی، شاکی این پرونده گفت: با وجودی که حکم ابقای شهردار تهران، صادر شده، ولی هنوز این پرونده باز است، چون فرصت اعتراض به این رای وجود دارد.
او در این باره توضیح داد: وقتی دیروز مصاحبه رئیس محترم دیوان عدالت اداری درباره قطعیت حکم ابقای شهردار تهران را خواندم، به دیوان عدالت اداری مراجعه کردم و از رئیس کمیسیونهای تخصصی هیئت عمومی این دیوان استعلام کرد. اظهار کردند تاریخ صدور رای 5 اسفندماه بوده است، بر همین اساس تا روز 26 اسفند92، این رای قابل اعتراض است.
پس از انتخاب محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، دو وکیل دادگستری این انتخاب شورای چهارم تهران را مخالف قانون دانستند و با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری، خواستار ابطال این مصوبه شورای شهر شدند. آنها استدلال کردند قانون قبلی شهرداری حضور یک نفر در بیش از دو دوره متوالی در یک شهرداری را ممنوع کرده و قانون فعلی نیز در این باره، ساکت است، در نتیجه، حکم قانون قبلی در این باره، همچنان لازم الاجراست.
در مقابل، مدافعان شهردار تهران نیز گفتند قانون فعلی شهرداری، منعی درباره حضور یک فرد در یک شهرداری به دفعات ندارد و قانون قبلی منسوخ شده است.
دیروز، رئیس دیوان عدالت اداری و روز دوشنبه سخنگوی دستگاه قضا گفتند حکم ابقای قالیباف و رد این شکایت صادر شده است. محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری به فارس گفت: به دلیل انقضای مهلت اعتراض به این رای، حکم ابقای قالیباف، قطعی شده است.
با این حال، اکنون یکی از شاکیان این پرونده می گوید حکم تا تاریخ 26 اسفندماه قابل اعتراض است و در صورتی که 10 تن از قضات عضو هیات عمومی دیوان عدالت اداری، به این حکم اعتراض کنند، پرونده به هیات عمومی این دیوان می رود تا هیات عمومی در این باره تصمیم بگیرد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...