نسخه چاپی

تلاش‌ها باید در راستای جذب اعتبارات ملی باشد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به گونه‌ای تلاش شود تا بتوانیم اعتبارات ملی را جذب كنیم.

به گزارش نما ، بهروز نعمتی افزود:امسال اعتبارات استان در زمینه‌های مختلف به خصوص عمرانی وضعیت مطلوبی دارد، ولی باید به گونه‌ای حرکت و تلاش کنیم تا بتوان این اعتبارات را جذب کرد.
وی با اشاره به برخی ردیف‌های اعتباری عمومی در بودجه 93 گفت: جذب اعتبار از برخی ردیف‌های اعتباری همچون آبیاری بارانی به میزان 1200 میلیارد تومان و ردیف اعتباری آب و راه روستایی به میزان 4700 میلیارد تومان می‌تواند موجب حرکت و توسعه استان باشد.
نعمتی تصریح کرد: اگر بخواهیم به بودجه 180 میلیارد تومانی استان که براساس معیارها و شاخص‌ها تعیین می‌شود دل خوش کنیم به توسعه مورد نظر نخواهیم رسید.
وی درباره توزیع اعتبارات شهرستانی نیز گفت: اعتبارات شهرستان‌ها بر مبنای شاخص‌ها توزیع می‌شود ولی نسبت به این موضوع راضی نیستیم و اعتقاد داریم که اگر اتفاقاتی می افتد در سطح کلان استان باشد.
نعمتی اعلام کرد: همه چیز نباید در مرکز استان متمرکز شود اگر نتوانیم آحاد تولیدکنندگان در شهرستانها را حمایت کنیم قطعا مراکز استانها آسیب بیشتری خواهند دید.
نماینده مردم اسدآباد اظهار کرد: صحبت‌هایی مبنی بر اینکه می گویند شما در شهرستان پروژه برای تخصیص اعتبار ندارید را نمی پذیرم چراکه برخی دوستان می‌گویند در شهرستان پروژه ندارید، اگر پروژه نداریم چه کسی پروژه برای شهرستان تعریف نکرده است؟
وی افزود: مسؤولان استان، معاون عمرانی و برنامه ریزی استانداری باید برای شهرستان پروژه تعریف می کردند و اگر این امر انجام نشده حتما اشتباه گذشتگان است ولی دنبال این هستیم که این اتفاق بیفتد.
وی در پاسخ به این سوال مبنی بر احتمال وجود رانت در سطح شوراهای شهر نیز گفت: بحثهای نظارتی از سوی مجلس وجود دارد و با توجه به حساسیت‌هایی موجود در سطح استان از آقایان توضیح خواهیم خواست.
نعمتی در پاسخ به این سوال که آیا گزارش‌هایی در این زمینه دریافت کرده‌اید نیز گفت: بله اما دریافت گزارش تایید کننده وجود تخلف نیست، ممکن است گزارش‌های موثق یا غیر موثقی ارائه شود اما تا جنبه حقوقی پیدا نکند قطعا بی اثر است. تا زمانی که موضوع ثابت نشده باشد نمی توانیم با آبروی افراد بازی کنیم و تا قوه قضاییه حکم ندهد قابل مطرح شدن نیست.

۱۳۹۲/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...