نسخه چاپی

تولیت جدید شاهچراغ كیست؟

عکس خبري -توليت جديد شاهچراغ كيست؟

او بر خلاف برادرش علی محمد دستغیب ( كه از موثرین فتنه 88 بود) مواضعی روشن در دفاع از نظام دارد و در برابر فتنه انگیزی های وی در شیراز نیز موضع شفاف گرفت.

با حكم رهبري آيت الله سيد علي اصغر دستغيب بجاي آيت الله سيد محمدمهدی دستغيب توليت حرم حضرت احمد بن موسي (عليه السلام) را بر عهده گرفت. خاندان دستغيب در شيراز سالها است مورد توجه ويژه بوده اند و شاخص ترين چهره آنها سومين شهيد محراب است؛ اما همه كساني كه به دستغيب شناخته مي شوند از جد پدري به يك نفر نمي رسند. از اين رو شناخت فرد نصب شده خالي از لطف نيست.
آيت الله سيد علي اصغر دستغيب كه روز گذشته به توليت شاهچراغ منصوب شد؛ خواهر زاده شهيد محراب آيت الله سيد عبدالحسين دستغيب است؛ بزرگ مردي كه از عرفا بود و احوالات آن معلم اخلاق و مجاهد في سبيل الله و نيز كتاب "گناهان كبيره" وي نزد خاص و عام معروف است.
آيت الله سيد علي اصغر دستغيب متولد 1324 و فرزند سيد علي اكبر آقانجفي است. او كه سابقه زندان و تبعيد به سراوان را در كارنامه مبارزاتي خود دارد، در مقطع تبعيد خود ارتباطاتي با مقام معظم رهبري داشت و در همان ايام به طور مخفيانه و با لباس مبدل به ايرانشهر (محل تبعيد امام خامنه اي) سفر داشته است. او همينك نماينده استان فارس در مجلس خبرگان رهبري است. او پيش از اين رياست مجتمع مذهبي ـ فرهنگي شاه قيس را بر عهده داشت. او بر خلاف برادرش علي محمد دستغيب ( كه از موثرين فتنه 88 بود) مواضعي روشن در دفاع از نظام دارد و در برابر فتنه انگيزي هاي وي در شيراز نيز موضع شفاف گرفت.
آيت الله سيد محمدمهدی دستغيب كه تا پيش از اين توليت را برعهده داشت، همينك 89 سال دارد، برادر شهيد محراب و دايي توليت جديد است. وي در شهريور ماه سال 60 از سوي امام به اين سمت منصوب شده بود و 32 سال توليت حرم دو برادر امام رضا در شيراز، آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهم السلام) را بر عهده داشت.
آيت الله سيد محمد مهدي دستغيب كه در كهولت سن مي باشد؛ درباره آشنايي خود با امام خامنه اي چنين نقل مي كند:
"حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زمانی که در مجلس اول بودند، در ماجرای بنی‌صدر به شیراز آمدند. من در مدرسه حسینی بقاء مدرس بودم. روزهای پنجشنبه شهید دستغیب به آنجا می‌آمدند و طلبه‌ها از سایر مدارس هم می‌آمدند و آن بزرگوار درس اخلاق داشتند. یک روز پنجشنبه دیدم که شهید دستغیب همراه آیت‌الله خامنه‌ای آمدند و من در آنجا با ایشان آشنا شدم.
یک سفری هم در دوره ریاست جمهوری‌شان بود. سفر اخیرشان هم که سفر بسیار با برکتی بود. من چند سفر خدمت ایشان رسیده بودم و از ایشان درخواست کرده بودم که به شیراز هم بیایند که میسر نمی‌شد. در سفر آخرم خدمت ایشان عرض کردم: «حرم حضرت رضا (ع) چندین و چند صحن دارد، حرم حضرت معصومه (س) خیابان مقابلش به صحن اضافه شده است. ای کاش به شیراز هم تشریف بیاورید. خیابان مقابل حرم شاه‌چراغ، یک عرب مغازه درست کرده و راه را کاملا به روی ما بسته بود. روزی در این مکان با آقای ایمانی که هنوز امام جمعه شیراز نشده بود، مشغول صحبت بودیم. صبیه‌مان هم آنجا نشسته بود. داشتیم صحبت می‌کردیم که صبیه‌مان مرا کشید کنار و گفت: «همین طور که صحبت می‌کردید، من یک مرتبه بارگاه حضرت رضا (ع) را در اینجا دیدم.» خوشحال شدم که حضرت رضا (ع) توجه دارند. طولی نکشید که مقام معظم رهبری آمدند و مسئولین را توجیه کردند و سفر بسیار با برکتی بود."

گزارش:صادق رخ فرد

۱۳۹۲/۱۲/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...