نسخه چاپی

افزایش قیمت بنزین بر مواد اولیه صنایع تاثیرگذار است؟

عکس خبري - افزايش قيمت بنزين بر مواد اوليه صنايع تاثيرگذار است؟

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت :دولت اصرار دارد قیمت بنزین را افزایش دهد، زیرا گازوئیل و مازوت در صورت افزایش قیمت باعث بالا رفتن قیمت مواد اولیه در حوزه صنایع مختلف می‌شود.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش قیمت بنزین در اوایل سال آینده گفت: طبق برنامه‌ریزی بودجه 18 هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید درآمد کسب کنیم که محل هزینه کرد این درآمد نیز مشخص شده و باید در حوزه سلامت و مواضع تعیین شده دیگر هزینه شود.
وی ادامه داد: این مسئله طبیعی است که در ارتباط با قیمت‌گذاری حامل‌های انرژی دولت باید یکی از چند هدف تعیین شده را انتخاب کند، یعنی یا براساس مباحث مربوط به حامل‌های پر مصرف پرمصرف و یا قاچاق‌پذیر اقدام کند.
ندیمی تصریح کرد: دولت اصرار دارد قیمت بنزین را افزایش دهد، زیرا گازوئیل و مازوت در صورت افزایش قیمت باعث بالا رفتن قیمت مواد اولیه در حوزه صنایع مختلف می‌شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: قیمت‌گذاری بنزین در سال 93 به دلیل یک‌سال وقفه در حوزه مربوط به افزایش قیمت حامل‌های انرژی و به این دلیل که این مسئله در حال حاضر دو سال یک بار است، افزایش قیمت بنزین به میزان 35 درصد در سال 93 صورت گرفته و این قیمت گذاری مربوط به سال 92 هم می‌شود.
ندیمی در پایان با اشاره به چگونگی تاثیر افزایش قیمت بنزین بر اقتصاد خاطرنشان کرد: مطمئنا این مسئله بر روی اقتصاد جامعه به طور مستقیم و غیرمستقیم تاثیرگذار است و باید به آثار غیرمستقیم این مسئله توجه شود.

۱۳۹۲/۱۲/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...