نسخه چاپی

كشاورزی بیشترین مصرف آب را دارد

عکس خبري -کشاورزي بيشترين مصرف آب را دارد

محمدرضا نعمت زادهوزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نكات موجود در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و دستورات رئیس‌جمهوری در این زمینه قابل تامل است.

به گزارش نما ، به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت زاده روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های تابعه افزود: حمایت از تولید و رقابت، صادرات غیر نفتی، حمایت از واگذاری امور به مردم و استفاده از توانمندی‌های داخلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی از نکات مثبت سیاست‌های ابلاغی است و ما نیز در شورای معاونین طرح آنها را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.
وی با بیان این که با تصویب قانون و با رای شورای نگهبان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و واحدهای تابعه استانی به عنوان سازمان‌های توسعه‌ای شناخته می‌شوند گفت: تلاش کردیم ساختار شرکت را حفظ کنیم تا وظیفه حاکمیتی خود را ادامه دهد.
نعمت زاده ادامه داد: قانون می‌خواهد که شرکت شهرک‌های صنعتی برابر قانون تاسیس خودش نسبت به واگذاری اراضی اقدام کند و این محقق و تکلیف نیز بر این اساس روشن است.
وی در زمینه نیروی انسانی شاغل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه ماست و آنها هستند که به مردم خدمت رسانی می‌کنند، اما طی سال‌های گذشته بی‌جهت متورم شده بود که تعدیل بخشی از این نیروی متورم در تهران و قزوین دچار مشکلاتی شد.
نعمت زاده تاکید کرد: این اقدام اولویت ما نیست، بلکه اولویت راضی کردن مردم و آماده کردن شرکت‌ها برای واگذاری است و نگرش باید در جهت مثبت باشد.
وی اظهار کرد: با وجود تمام مقررات اعتقاددارم که تا چند سال هم زمین و آب برای صنعت هست و بخش صنعت شاید ۲ درصد ذخایر آبی را هم مصرف نمی‌کند، درحالی‌که بخش‌هایی مانند کشاورزی بیشترین مصرف آب را دارد و باید در این بخش تمهیداتی برای صرفه‌جویی اندیشیده شود.
نعمت زاده با تاکید بر ایجاد مناطق ویژه صنعتی افزود: کار جدید شما در کنار تاسیس مناطق و شهرک‌های صنعتی جدید و تکمیل آنها و تحویل به شرکت‌های خدماتی، آنها ایجاد مناطق ویژه و آباد کردن آنهاست.
وی، همچنین در زمینه قانون هدفمندی یارانه‌ها افزود: در سال جدید موظف به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هستیم و نظر دولت بر این است که افزایش‌ها با شیب ملایم انجام شود.
نعمت زاده تصریح کرد: شاید بیشترین تاثیر در صنایع انرژی بر مثل سیمان و فولاد است و باید در این زمینه دقت لازم را به عمل بیاوریم.
وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه تا آخر خردادماه خوراک مرغ ذخیره شده است افزود: با اینکه ارز نهاده‌های دامی از ارز مرجع به ارز مبادله‌ای تغییر کرد، اما قیمت مرغ با نظارت‌های درست افزایش معقولی داشت.

۱۳۹۲/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...