نسخه چاپی

هشدار استاندار تهران درمورد سهمیه‌بندی آب

هاشمی گفت: چنانچه مردم ۲۰ درصد صرفه‌جویی كنند مشكلی نخواهیم داشت اما اگر مراعات نكنند آب را سهمیه‌بندی می‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سید حسین هاشمی در نشست خبری خود که پیرامون هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی برگزار شد درباره وضعیت آب تهران گفت: با توجه به اینکه امسال میزان بارندگی یک چهارم شده اگر مردم در تهران ۲۰ درصد صرفه‌جویی کنند مشکلی در آب تهران نخواهیم داشت، هرچند که امیدواریم در بهار آینده این کمبود بارش‌ها جبران شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که در بهار ۹۳ نیز نزولات آسمانی داشته باشیم همچنان نسبت به مدت مشابه سال قبل کمبود آب داریم، لذا مردم باید در بحث صرفه‌جویی آب جدی باشند و چنانچه مراعات نکنند مجبور به سهمیه‌بندی خواهیم شد.

استاندار تهران با انتقاد از روند مصرف آب در تهران گفت: در هیچ کجای دنیا همانند کشور ما آب مصرف نمی‌کنند و نحوه حمام کردن با دوش باز شستن ماشین، باز گذاشتن شیر آب از جمله مواردی است که به شدت باعث افزایش مصرف آب می‌شود که مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار تهران ضمن درخواست از شهروندان برای کاهش مصرف آب گفت: تنها راه حل فعلی صرفه‌جویی در مصرف آب است و چنانچه مردم مراعات نکنند از وزارت نیرو و آبفا خواهیم خواست تا نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کرده و تصمیم‌گیری و سهمیه‌بندی را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار تهران مشکل کمبود آب را مربوط به همه کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ما کشور نیمه خشکی هستیم و بارش ها نیز کاهش یافته و رئیس جمهور نیز چندین جلسه در این رابطه تشکیل داده راهی جز صرفه‌جویی در مصرف آب نداریم.

هاشمی گفت: در همه جای دنیا آب بسیار گران است و ارزش فراوانی دارد و با توجه به اینکه تهران دارای ۸.۵ میلیون و استان تهران دارای ۱۲.۵ میلیون جمعیت است لزوم صرفه‌جویی در آب یک موضع اجتناب‌ناپذیر است و چنانچه اتفاق نیفتد شاهد کاهش مصرف نخواهیم بود.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران با اشاره به تشکیل ۹ کمیته تخصصی برای هماهنگی سفرهای نوروزی گفت: امروز جلسه‌ هماهنگی با حضورمسئولین همه دستگاه‌ها تشکیل شد تا هماهنگی‌های لازم نهایی شود و ۹ کمیته تخصصی نیز موظف به اجرای برنامه‌های خود شدند.

وی با بیان اینکه کمیته بهداشت و درمان یکی از این کمیته‌هاست گفت: در گذشته مشکلات بهداشتی و مسائلی که در خصوص تغذیه مسافران به وجود می‌آمد منجر به تبعاتی شده بود که مقرر شد این کمیته هماهنگی‌های لازم را انجام داده تا با نظارت دقیق شاهد کمترین اتفاقات در حوزه بهداشت و سلامت مسافران در ایام نوروز باشیم.

وی ادامه داد: کمیته امداد و نجات و کمیته ارزیابی عملکرد رسیدگی به شکایات از کمیته‌های دیگری است که در ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی تشکیل شده که امیدواریم با فعالیتی که این کمیته‌ها دارند اشکالاتی که در گذشته وجود داشته تکرار نشود.

وی با بیان اینکه کمیته اسکان و پذیرش نیز از کمیته‌های دیگری است که با هماهنگی آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها شکل گرفته گفت: کمیته نظارت و تنظیم بازار نیز همانند سایر کمیته‌ها فعالند و امسال هیچ گونه مشکلی در ذخیره اقلام شب عید نداریم.

وی با تاکید بر اینکه میوه شب عید از جمله سیب و پرتقال ذخیره کافی دافی دارند گفت: در زمینه گوشت قرمز و مرغ نیز هیچ‌گونه مشکلی نداریم و امسال توصیه‌های موکدی داریم که گرانی‌های روز اول و دوم سال‌های گذشته تکرار نشود چرا که ذخیره به اندازه کافی است و باید توزیع اقلام مناسب باشد.

به گفته استاندار تهران کمیته آمار و اطلاع رسانی، کمیته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و کمیته امنیت و انتظامی نیز از سایر کمیته‌های فعال در ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی است.

افزایش قیمت حمل و نقل عمومی همزمان با فاز دوم هدفمندی دوم یارانه‌ها

وی با بیان اینکه کمیته حمل و نقل به منظور ساماندهی بخش حمل و نقل فعال شده، گفت: قبل از نوروز هیچ‌گونه افزایش قیمتی را در حمل و نقل عمومی نخواهیم داشت و علی رغم اینکه شهرداری اصرار داشت قیمت کرایه‌های تاکسی افزایش پیدا کند اما از این کار ممانعت کردیم و مقرر شد پس از عید و همزمان با شروع فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها درباره افزایش قیمت‌های حمل و نقل تصمیم گیری شود.


کاهش آمار تصادفات و سرقت در تهران

وی با بیان اینکه دو گزارش خوب از آمار کاهش کشتار در تصادفات جاده‌ای و سرقت به استانداری رسیده، گفت: این دو بسیار گزارش خوبی هستند و امیدواریم در سال آینده نیز شاهد بهبود وضعیت و کاهش تلفات باشیم. چرا که سلامت شهروندان و امنیت جاده‌ها بسیار مساله مهمی است.

اطلاعات توریستی تهران ضعیف است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مسافران در ورود به تهران به علت نبود نقشه های گردشگری با مشکلاتی مواجه می‌شوند، گفت: اطلاعات توریستی تهران ضعیف است، در حالی که در تمام دنیا کیوسک‌های ویژه‌ای در رابطه با اطلاع رسانی حوزه‌های گردشگری وجود دارد و بر همین اساس تهران نیز به عنوان پیشانی نظام به دنبال هویت بخشی به مراکز گردشگری باشد و ضمن تقویت این اطلاع رسانی باید مسیرهای ورود و خروج را به مسافران اطلاع دهد.

استاندار تهران درباره فعالیت‌ نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا نیز گفت: امروز بازدید سرزده‌ای از برخی نمایشگاه‌ها خواهم داشت و چنانجه این نمایشگاه‌ها با استقبال مردم و رضایت همراه باشند پنج روز دیگر آنها را تمدید خواهیم کرد.

درخواست استاندار از فرمانداران: در زمان عید از ساخت و سازهای غیر مجاز غفلت نکنید

هاشمی در بخش دیگری از این نشست خبری درباره ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: در گذشته متاسفانه این گونه ساخت و سازهادر اطراف تهران افزایش یافته و برخی خبرگزاری‌ها نیز ورود بسیار خوبی در این موضوع داشتند که جای تشکر دارد هرچند که نتوانستیم آن را به طور کامل متوقف کنیم اما روند ساخت و سازها را بسیار کند کرده‌ا‌یم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کمیته‌های مبارزه با ساخت و ساز در فرمانداری‌ها مستقر شده گفت: باید مراقب باشیم افراد سودجو در ایام عید از این فرصت استفاده نکنند و فرمانداران باید مراقب باشند غفلتی در این زمینه صورت نگیرد. ضمن اینکه همه باید کمک کنیم که نابسامانی‌های ساخت و سازهای اطراف تهران مدیریت شود.


وجود چنین پرونده بسیار سنگین زمین‌خواری در تهران

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر در قوه قضائیه و نیروی انتظامی و سازمان اطلاعات اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته گفت: فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها موظف‌اند تا مراقب ساخت‌وسازهای غیرمجاز باشند و چنانچه خبرنگاران رسانه‌ها نیز از چنین موضوعی مطلع شدند ما را در جریان بگذارند.

وی از برگزاری چندین جلسه مهم در برای بررسی پرونده‌های زمین خواری در تهران خبر داد و گفت: کمیته‌ای در این زمینه تشکیل دادیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از پرونده‌های زمین خواری بسیار سنگین است که در جلسه‌ای که در هفته آینده خواهیم داشت و پرونده‌هایی که از سوی قوه قضائیه بررسی مجدد شده در کمیته مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

تشکیل جلسه مشترک استاندار، رئیس شورای شهر و شهرداری در هفته آینده

استاندار تهران همچنین از تشکیل جلسه مشترک بین استانداری، شورای شهر و شهرداری در ستاد مدیریت بحران تهران در هفته آینده خبر داد و گفت: خوشبختانه تعامل بین این سه دستگاه بسیار خوب است در حالی که در گذشته چنین نبود و مقرر شده معاونت برنامه‌ریزی شهرداری استانداری در رابطه با موضوعات تصمیم گیری کنند و نتایج را به شهردار تهران اعلام کنند.

تشکیل جلسه ویژه آلودگی هوا در هفته آینده در دولت

استاندار تهران همچنین با توجه به بحث آلودگی هوا که یکی از مهمترین اولویت‌های استان تهران است گفت: هفته آینده کمیسیون خاصی در دولت تشکیل جلسه خواهد داد که شهردار تهران، رئیس شورای شهر و من نیز عضو این جلسه هستم و مسائل آلودگی هوای کلان شهرها به ویژه تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و چنانچه لازم باشد قوانینی در مجلس مصوب شود آن را آماده خواهیم کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...