نسخه چاپی

درخانه كفش بپوشیم یا نپوشیم؟

در بسیاری از قسمت های جهان مردم قبل از ورود به خانه كفش های خود را در می آورند اما به گفته برخی پزشكان آمریكایی، افراد برای جلوگیری از ورود میكروب به پا در خانه هم باید كفش یا دمپایی تمیز بپوشند.

به گزارش نما ، استفن مورس پزشک و استاد همه گیر شناسی دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه کلمبیا می گوید: حتی اگر شخصی در یک اداره ظاهرا تمیز راه برود کفش های وی تعداد بسیار زیادی از میکروب های غیرمنتظره را جمع خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، باکتری ها و ویروس هایی مانند ایی.کولای و آنهایی که موجب ابتلا به آنفلوانزا می شوند نیز می توانند خود را به کفش ها بچسبانند.

ایی کولای باکتری میله ای شکل ،عامل بیماری اسهال و التهاب روده است.

این در حالی است که افرادی که در مزارع و یا زمین های خاکی زندگی می کنند ممکن است در معرض پاتوژن های مضر بیشتری قرار گیرند.

مورس ادامه داد: این در حالی است بر اثر نپوشیدن کفش، میکروب ها می توانند از طریق یک زخم یا ضایعه پوستی وارد بدن شوند.

وی افزود: گرد و غبار در شیارهای کف کفش به خصوص پس از باران و برف جمع می شود ، درحالیکه فرش ها و سطوح مرطوب محل تجمع قارچ ها و ویروس هایی هستند که موجب ابتلا به زگیل کف پا می شوند.

به هر حال هنوز محققان نمی دانند که آیا نپوشیدن کفش در خانه را باید به طور مستمر اعمال کرد و یا برخی اوقات نیز می شود در مورد این موضوع سهل انگاری داشت.

اما محققان تاکید دارند که در خانه هایی که بچه کوچک وجود دارد، نپوشیدن کفش در خانه می تواند مفید باشد زیرا بچه های کوچک چیزهایی که در کف خانه پیدا می کنند را به دهان خود می گذارند.

به گزارش ایرنا، دراین تحقیق تاکید شده است که در خانه باید از کفش ها و یا پاپوش های تمیز استفاده کرد و نباید کفش هایی را که در خارج از خانه مورد استفاده قرار می گیرد، در خانه پوشید .

۱۳۹۲/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...