نسخه چاپی

نیرنگ انگلیسی در اندازه لباس‌ها

فروشگاه های بزرگ پوشاك در انگلیس، با بزرگ كردن اندازه لباس ها، بدون كوچك كردن نمره آن ها، خریداران را فریب می دهند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، فروشگاه های بزرگ پوشاک در انگلیس، با بزرگ کردن اندازه لباس ها، بدون کوچک کردن نمره آن ها، خریداران را فریب می دهند.
روزنامه دیلی میل نوشت عادی سازی نمره بدن، به موضوعی عادی در فروشگاه های پوشاک انگلیس مبدل شده است و اغلب خریداران، بدون آن که بدانند لباس هایی می خرند که مثلا تا سی سال پیش، نمره 16 محسوب می شد اما اکنون نمره 14 دارد.
به نوشته این روزنامه، اکنون خانم های چاق، لباس هایی می خرند که یکی دو نمره کوچک تر از اندازه واقعی آنان است و شادترند زیرا احساس می کنند وزنشان کم تر شده است.
دیلی میل افزود فروشندگان لباس در فروشگاه های انگلیس، بدون آن که حقیقت را به خریداران بگویند، از آنان می خواهند تا لباس هایی با نمره کم تر را بپوشند و آزمایش کنند و خریداران، سرخوش از این که اندازه بدنشان کوچک تر شده است، لباس های بزرگ را با نمره کم تر، به راحتی می خرند.
این هفته سالی دیویس، مسئول امور پزشکی انگلیس هشدار داد اضافه وزن در این کشور، عادی شده است و اکنون آشکار می شود فروشگاه های لباس نیز با کم کردن نمره پوشاک، به تعمیق فریب مردم مشغولند. در نتیجه، مردم بدون این که بدانند اضافه وزن دارند و یا چاق شده اند، تصور می کنند اندامی مطلوب دارند و به خریدن لباس ادامه می دهند و چاق تر می شوند.
به نوشته دیلی میل، اکنون اندازه لباس نمره 10 بانوان در ناحیه کمر، از 35 سانتی متر به 45 سانتی متر افزایش یافته است بدون این که نمره، تغییر کند. در نتیجه خریداران احساس می کنند در یک روز، نمره لباسشان کم شده است و آن را به مواردی همچون گرفتن رژیم، ورزش کردن، اثر داروهای کاهنده وزن نسبت می دهند که درست نیست.

۱۳۹۲/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...