نسخه چاپی

رییس فدراسیون كاراته در گفت‌وگو با نما :

سكوی جهانی می خواهیم!/ می‌دانم دارم چه كار می‌كنم

عکس خبري -سکوي جهاني مي خواهيم!/ مي‌دانم دارم چه کار مي‌کنم

علیرضا سمندر گفت:من یك آدم فنی در كاراته هستم و می‌دانم دارم چه كار می‌كنم؛ حالا فلان مربی در تیم ملی نیست و من دستش را می‌بوسم اما نباید بی دلیل از ما انتقاد كند، زیرا من هم برای كار كردن زمان و دلگرمی می‌خواهم.

گروه ورزشی نما : بعد از آنکه مسعود رهنما قراردادش به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته به پایان رسید و در اداره کل تربیت بدنی وزارت ورزش استان گیلان مشغول به کار شد، فدراسیون کاراته روز سه شنبه گذشته مسئولیت هدایت تیم ملی را به سید شهرام هروی، حسین روحانی و مهدی جعفری سپرد. اما در این میان فدراسیون مشخص نکرد که کدام یک از این سه نفر به عنوان نفر اول در تیم ملی فعالیت خواهد کرد. علیرضا سمندر، رییس فدراسیون کاراته، در این باره به  نما  گفت: فعلاً سرمربی انتخاب نمی‌کنیم تا ببینیم در آینده چه می‌شود؟ این رویه حداقل تا برج 4 سال 93 ادامه خواهد داشت، البته در طول سال جاری هم این روش را در دستور کار داشتیم. خوشبختانه تیم خوب و شناخته شده‌ای داریم و نیاز نیست حتماً سرمربی بالای سر آن باشد، اما متأسفانه در این میان بسیاری نظرات شخصی خود را از طرف اهالی کاراته و آن هم در راستای تخریب فدراسیون کاراته مطرح می‌کنند.

در گفتگویی اعلام کرده بود تا تیرماه عملکرد کادر فنی را زیر نظر خواهید داشت، توضیح می دهید؟
ما در فروردین ماه سال آینده اردوی مشترکی در کشور ترکیه همراه تیم ملی این کشور خواهیم داشت، بعد از آن هم در چند تورنمنت دیگر شرکت خواهیم کرد زیرا این تورنمنت‌ها فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد کادر فنی است.

فکر می کنید بعد از این اردو با همین کادر فنی در بازی های آسیایی اینچئون شرکت خواهید کرد؟
همان طور که گفتم تا زمان آغاز بازی‌های آسیایی عملکرد کادر فنی کنونی را زیر نظر خواهیم داشت و اگر خدای نکرده لغزشی داشتند یک لحظه هم در تغییر آنها ریسک نخواهم کرد ولی شایستگی آنها برایم ثابت شده است و به نظرم می‌توانند عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

یعنی حضور در این بازی ها و نتیجه ای که رقم خواهد خورد برایتان اهمیتی ندارد و به این بازی ها به چشم آزمایش نگاه می کنید؟
تمام هدف ما حضور پرقدرت در بازی‌های آسیایی است و اینکه 4 مدال طلا از هشت وزن را به دست آوریم. تاکنون هم بهترین عملکرد کاراته کشورمان در بازی‌های آسیایی در دوره خود من در سال 85 به‌دست آمد که از 5 شرکت کننده 3 طلا و 2 برنز گرفتیم.

با این حساب فکر می کنید عملکرد تیم ملی در بازی های آسیایی چگونه خواهد بود؟
در این دوره اگر مشکلات مالی بگذارد عملکرد درخشانی خواهیم داشت. در همین راستا کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش قول‌هایی دادند که تیم را پشتیبانی کنند چرا که نیاز به حضور در مسابقات برون‌مرزی داریم تا آماده شویم.

فدراسیون مطبوع شما در یک سال اخیر منتقدان زیادی داشت، جوابی برای آنها دارید؟
متأسفانه منتقدین ما امسال انگشت روی تیم‌های نوجوانان و جوانان گذاشته‌اند که نتوانستیم در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج خوبی بگیریم در حالی که ما در بزرگسالان قهرمان آسیا شدیم؛ عنوانی که هیچ وقت به دست نیاورده بودیم. هم در رشته آقایان هم در رشته بانوان قهرمان شدیم. سال آینده هم مسابقات آسیایی و جهانی را پیش رو داریم که خود را برای این مسابقات آماده می‌کنیم.

البته منتقدان خود شما هم کم نیستند و زیاد بوده اند افرادی که در دوره ریاست شما به خود شما و به تصمیمات شما ایراد گرفته اند؟
من یک آدم فنی در کاراته هستم و می‌دانم دارم چه کار می‌کنم؛ حالا فلان مربی در تیم ملی نیست و من دستش را می‌بوسم اما نباید بی دلیل از ما انتقاد کند، زیرا من هم برای کار کردن زمان و دلگرمی می‌خواهم. برخی هم به دلیل اینکه نظرشان این بود که فلان مربی باید سرمربی تیم ملی می‌شد و این خواست آنها محقق نشده است دائماً از ما انتقاد می‌کنند و جالب است که مرا متهم به عوام‌فریبی می‌کنند! من چه عوام‌فریبی کرده‌ام؟ کدام انتخابی تیم ملی در زمان من مثل قبلی‌ها پشت درهای بسته بوده است؟ تمامی مسابقات انتخابی تیم ملی در زمان بنده در حضور رسانه‌ها برگزار شده است.

آیا همیشه باید به سکوهای آسیا فکر کنیم یا برنامه ای هم برای کسب سکوهای جهانی داریم؟
ما باید در مسابقات جهانی سال آینده حداقل 2 طلا بگیریم که با همین دو طلا سکوی سومی جهان حتمی خواهد بود و حتی فاصله نزدیک این مسابقات با بازی‌های آسیایی تأثیری روی تیم ملی نخواهد داشت. اکنون یک تیمی را آماده کردیم که هر مربی بیایید می‌تواند موفق باشد، در 6 وزن 6 ستاره داریم، در قسمت بانوان هم وضع همین طور است. در کل امیدواریم از بازی‌های آسیایی سربلند بیرون بیاییم.

صحبت آخر؟
امروز نیاز داریم تمامی اهالی کاراته دست به دست هم دهند تا امور را به نحوه شایسته پیش ببریم. هر که در کاراته فعالیت می‌کند فدراسیون خانه‌ اش است و در فدراسیون همواره به روی او باز خواهد بود.

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...