نسخه چاپی

توصیه های كیسینجر به سران غرب حمله نكنید، سوریه را از درون به آتش بكشید

وزیرخارجه اسبق آمریكا به سران غرب توصیه كرد به جای حمله نظامی به سوریه، این كشور را از داخل به آتش بكشید.



هنري كيسينجر وزيرخارجه اسبق آمريكا در گفت وگو با هفته نامه آمريكايي «نيويوركر» تاكيد كرد، اكثر مردم سوريه بشاراسد را دوست دارند و در كنار او ايستاده اند و به همين دليل حمله نظامي عليه اين كشور موفقيت آميز نيست، بهتر است سوريه را از داخل به آتش كشيد.
وي با اعتراف به اينكه بشاراسد همانند گذشته زير بار سياست هاي غرب نمي رود افزود: «شخصا تلاش بسياري براي رسيدن به توافق با اسد انجام داده ام ولي موفق نشده ام.»
وزيرخارجه اسبق آمريكا تصريح كرد، سوريه هم اكنون به يكي از كشورهاي مهم جهان اسلام تبديل شده و اين همان اسلامي است كه در سال 1973 در صورتي كه انورسادات به داد غرب و اسرائيل نمي رسيد بي ترديد عليه اسرائيل به پيروزي مي رسيد.
اين مقام بلندپايه سابق آمريكايي درباره موضع گيري روسيه درباره سوريه گفت كه تضاد و منافع روسيه و غرب موجب شده تا روسيه از سوريه حمايت كند. چون مسكو به خوبي مي داند با از دست دادن سوريه مهره مهمي را در خاورميانه از دست خواهد داد.
وي در اظهارات خود از اينكه ملتي متشكل از 40 نژاد و طايفه توانسته وحدت خود را تاكنون حفظ كند و پشتيبان بشاراسد باشد ابراز شگفتي مي كند.
از سوي ديگر هيلاري كلينتون وزيرخارجه آمريكا در يك كنفرانس خبري مشترك با همتاي ترك خود اعلام كرد كه اعزام نيروهاي سازمان ملل به سوريه بايد با رضايت بشاراسد باشد.
وي ضمن حمايت از توافقات اتحاديه عرب درباره سوريه افزود، حضور نيروهاي خارجي در سوريه مشروط به موافقت رئيس جمهور اين كشور است.
در همين حال وزير خارجه روسيه با تاكيد بر دخالت نكردن بيگانگان در امور داخلي سوريه اظهار داشت، نيروهاي مشترك اتحاديه عرب و سازمان ملل تنها بعد از موافقت دولت سوريه مي توانند نيروهاي خود را در اين كشور مستقر كنند.
به گفته لاوروف مسكو همواره بر اين مسئله تاكيد دارد كه مذاكره و نه دخالت خارجي تنها راه پايان دادن به ناآرامي در سوريه است.
اين در حالي است كه عربستان و قطر همچنان پيشتاز مخالفت عليه نظام سوريه هستند و تلاش مي كنند از طريق راه هاي جديد نظام بشاراسد را سرنگون كنند.
در همين رابطه نماينده قطر در سازمان ملل اعلام كرد كه به زودي پيش نويس قطعنامه جديد اتحاديه عرب درباره سوريه تقديم كشورهاي عضو مجمع عمومي سازمان ملل خواهد شد.
نماينده سوريه در سازمان ملل نيز از برخي كشورهاي عربي و غربي خواست دست از توطئه چيني عليه دمشق بردارند.
بشارالجعفري تاكيد كرد، برخي كشورهاي منطقه و جهان با تاكيد بر جنگ افروزي و حمايت از تروريست ها تلاش مي كنند اوضاع سوريه را ناآرام و بي ثبات جلوه دهند تا زمينه دخالت خود را فراهم آورند.
از سوي ديگر «هيثم مناع» يكي از اصلي ترين مخالفان سوريه با انتقاد از تلاش نيروهاي خارجي در سوريه به ويژه قطر، فرانسه و عربستان تاكيد كرد كه هرگونه اصلاحات در سوريه بايد از درون باشد، سوريه لقمه بزرگتر از دهان براي قطر است.
نماينده پارلمان لبنان نيز گفت، لبنان در هيچ اقدام منفي عليه سوريه مشاركت نمي كند.
قاسم هاشم افزود، تصميمات اتحاديه عرب به درخواست طرف هاي خارجي اتخاذ مي شود و بيانگر اراده همه اعراب نيست.
رژيم صهيونيستي طاقت ديدن خشونت را ندارد!
به گزارش واحد مركزي خبر از نيويورك، نماينده رژيم صهيونيستي در سازمان ملل گفت: طاقت ديدن تصاوير كودكان مجروح سوريه را كه مي خواهند جامعه بين المللي دستشان را بگيرند، ندارد!
اين مقام صهيونيست كه در نشست استماع گزارش شوراي حقوق بشر مجمع عمومي حضور داشت مدعي شد: اين تصاوير همه را در هر مسلك و آيين و ديدگاه سياسي و... تحت تاثير قرار مي دهد!اين اظهارات از زبان نماينده رژيمي كه در جنگ 22 روزه غزه پس از كشتار صدها كودك فلسطيني به «كودك كش» مشهور شد، مضحك به نظر مي رسد.

۱۳۹۰/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...