نسخه چاپی

احتمال افزایش 121 هزارتومانی حقوق كارگران

بالاخره وزارت كار با تاخیر فراوان در برگزاری نشست تعیین حداقل دستمزد سال 93 كارگران، تنها در فاصله یك هفته كاری تا پایان سال اولین جلسه گفت‌وگو پیرامون مزد را برنامه‌ریزی كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر: بالاخره وزارت کار با تاخیر فراوان در برگزاری نشست تعیین حداقل دستمزد سال 93 کارگران، تنها در فاصله یک هفته کاری تا پایان سال اولین جلسه گفت‌وگو پیرامون مزد را برنامه‌ریزی کرد.

مقامات کارگری می‌گویند وزارت کار با هدف جلوگیری از طولانی شدن گفت‌وگوها موضوع مزد را به یک هفته آخر سال کشانده است. در عین حال گفته می‌شود مهم‌ترین سناریوی دولت برای افزایش دستمزد سال آینده کارگران که محکم نیز از آن دفاع می‌کند، افزایش 25 درصدی به میزان 121 هزار و 781 تومان است.

سه‌شنبه هفته جاری شورایعالی کار اولین نشست ویژه خود برای تعیین حداقل دستمزد سال 93 مشمولان قانون کار کشور را با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برگزار خواهد کرد. در هفته گذشته از سوی وزارت کار اعلام شد برای تعیین مزد سال آینده هیچگونه تغییری در روش‌های سابق ایجاد نشده و کار مانند سال‌های گذشته و به روش گفت‌وگو و چانه‌زنی کارگران و کارفرمایان پیش خواهد رفت که متاسفانه در این صورت و تکرار رویه‌های سال‌های گذشته، نمی‌توان برای سال 93 نیز انتظار گشایشی در معیشت و زندگی خانوار کارگری از طریق بهبود دستمزدها را داشت.

معاون روابط کار وزارت کار می‌گوید بررسی‌ها نشان می‌دهد سهم مزد در قیمت تمام شده تنها 7/5 درصد است. فرامرز توفیقی گفت: مهم‌ترین سناریوی مطرح شده از سوی دولت برای افزایش دستمزد سال آینده 25 درصد است که براساس حداقل دستمزد 487 هزار و 125 تومانی امسال رقم 121 هزار و 781 تومان است. این مقام مسؤول کارگری کشور ادامه داد: سهم دستمزد در هزینه تمام شده صنایع ایران عموما بین 5 تا 7 درصد است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...