نسخه چاپی

كم سن ترین كتابخوان جهان

نوزاد 13 روزه آبپخش كوچكترین عضو كتابخانه‌های عمومی استان بوشهر شد.

به گزارش فارس، بعد از ظهر امروز و در اقدامی نمادین به مناسبت هفته معلم نوزاد 13 روزه آبپخشی توسط والدینش به عضویت کتابخانه عمومی شهر آبپخش درآمد.

بخشدار آبپخش در این آئین گفت: کتاب غذای روح بشر است و انسان‌ها با مطالعه و خواندن کتاب به پیشرفت و ترقی می‌رسند و روح خود را تعالی و توسعه می‌دهند.

احمد خرم‌روز اظهار داشت: انسان دارای نیازهای مختلفی است و برای تامین نیازهای خود از راهکارهای گوناگونی بهره می‌برد و نیازهای روحی و معنوی انسان از طریق مطالعه و کتابخوانی و سیر در علوم و دانش‌های مختلف تامین می‌شود.

وی افزود: آنچه در کودکی و سنین پایین به انسان‌ها آموخته می‌شود مانند نقشی است که بر روی سنگ بسته می‌شود و به هیچ وجه نابود نخواهد شد.

خرم‌روز خاطرنشان کرد: مطالعه و کتابخوانی یکی از نیازهای اساسی جامعه است و پایین‌ بودن سرانه مطالعه در کشور ما به عنوان یکی از معضلات مهم اجتماعی شناخته می‌شود که در سال‌های اخیر مسئولان با تمام توان برای رفع آن تلاش می‌کنند.

بخشدار آبپخش ادامه داد: اگر کودکان را از سنین پایین و کودکی با مطالعه و کتابخوانی آشنا کنیم می‌توانیم عقب‌ماندگی‌های فرهنگی خود در زمینه پایین بودن سرانه مطالعه را مرتفع سازیم.

خرم‌روز بیان داشت: اضافه شدن مطالعه و کتابخوانی یکی از برنامه‌های مهمی است که با تلاش هماهنگ و جهادی مسئولان سیاسی و فرهنگی در جامعه امکان پذیر خواهد بود.

وی با تبریک به مناسبت روز معلم تصریح کرد: معلمان با فعالیت‌های خود در تمامی مراحل روح انسان‌ها را پالایش می‌کنند و در واقع هر اقدامی که معلمان جلیل و گرانقدر انجام می‌دهند به گامی در راستای انسان‌سازی است.

این مسئول ابراز داشت: معلمان در سنین تحصیل نفوذ بالایی بر دانش‌آموزان دارند و ایشان می‌توانند با توصیه و سفارش دانش‌آموزان به مطالعه و کتابخوانی زمینه‌ساز ارتقاء سطح فرهنگی جامعه شوند و به رفع این مشکل و معضل اجتماعی کمک کنند.

بخشدار آبپخش با تقدیر و تشکر از اقدام والدین این کودک آبپخشی خاطرنشان کرد: بر اساس احادیث ائمه اطهار (ع) هر کس در کودکی با قرآن که والاترین کتاب آسمانی است مانوس شود قرآن با گوشت و خونش آمیخته خواهد شد و باید این اقدام ارزشمند مادر آبپخشی را ستود.

مادر امیرعلی محمدی نوزاد 13 روزه آبپخشی که فرزند خردسالش را به عضویت کتابخانه آبپخش درآورد اظهار داشت: هدف ما از اینکار فرهنگ‌سازی در مسیر مطالعه و کتابخوانی و تامین آینده معنوی کودک دلبندمان است.

لازم به ذکر است امروز بیش از 80دانش‌آموز خردسال مدرسه غیرانتفاعی طوبی آبپخش به عضویت کتابخانه عمومی شهر آبپخش در آمدند.

۱۳۹۱/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...