نسخه چاپی

تنش های سیاسی بین پاناما و ونزوئلا افزایش یافت

عکس خبري -تنش هاي سياسي بين پاناما و ونزوئلا افزايش يافت

در پی افزایش تنش ها میان كاراكاس و پاناما، رئیس جمهور ی این كشور آمریكای مركزی اعلام كرد همتای ونزوئلایی خود هنوز به رشد كامل نرسیده است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«بی بی سی موندو»؛ ریکاردو مارتینلی، رئیس جمهور پاناما روز جمعه ۱۶ اسفند اعلام کرد نیکلاس مادورو، همتای ونزوئلایی خود هنوز به رشد کامل نرسیده است.

مارتینلی در پاسخ به تصمیم دولت ونزوئلا برای معلق کردن مذاکره در خصوص بدهی این کشور به پاناما گفت: کشور ثروتمندی همچون ونزوئلا می بایست این توانایی را داشته باشد تا تمام بدهی خود به کشور ما را پرداخت کند.

رئیس جمهور پاناما در ادامه افزود: تمام شواهد موجود از ورشکستگی ونزوئلا حکایت می کند اما این مسئله نباید اتفاق می افتاد زیرا که این کشور سرمایه بزرگی همچون نفت دارد که از طریق آن باید بسیار ثروتمند باشد. من حتی نمی خواهم فکر کنم که ونزوئلا بدهی میلیاردی خود را به ما پرداخت نکند، نمی خواهم فکر کنم این کشور بد حساب است.

پس از آن که پاناما برگزاری نشست کشورهای آمریکای شمالی و لاتین بعد از هفته ها اعتراضات خونین در کاراکاس شد، نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، روز چهارشنبه، اعلام کرد روابط دیپلماتیک را با پاناما قطع کرده است و همچنین روز پنجشنبه سفیر پاناما را به همراه سه تن از دیپلماتهای این کشور آمریکای مرکزی را اخراج کرد و به آنها دستور داد تا کشور را ظرف ۴۸ ساعت ترک کنند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...