نسخه چاپی

دولت روحانی، بسته ترین دولت بعد از انقلاب است

عکس خبري -دولت روحاني، بسته ترين دولت بعد از انقلاب است

كارشناس مسائل سیاسی گفت: بسته ترین دولت بعد از انقلاب در رابطه با عملكرد رسانه ای، دولت آقای روحانی است، وقتی به مردم انگ بی سوادی زده می شود نمی توان گفت كه این دولت، دولت راستگویان است.

به گزارش نما ، به نقل از دانشجو، مجتبی ذوالنور در رابطه با عملکرد رسانه ای دولت آقای روحانی گفت: بسته ترین دولت بعد از انقلاب در رابطه با عملکرد رسانه ای، دولت آقای روحانی است.
وی ادامه داد: در بحث صدا و سیما برای اولین بار یک بدعت توسط دولت آقای روحانی دارد تعقیب می شود و آن هم این است که رئیس جمهور خودش مجری مصاحبه هایش را انتخاب کند، این اصلا حرکت خوب و مفیدی نیست و توهین آمیز است.
ذوالنور با ابراز تاسف در رابطه با رفتار روحانی در دو مصاحبه تلوزیونی اش گفت: در دور اول مصاحبه که مجری کاملاً خلاف رسالت رسانه ای خود به صورت از پیش تعیین شده طوری قضایا را کنار هم می گذاشت تا وانمود کند وضع مردم به شدت اسفناک است و آقای روحانی نقش فرشته نجات ملت ایران را بازی می کند.
وی ادامه داد: در دور دوم مصاحبه نیز شاهد کشمکش های دولت برای انتخاب مجری برنامه بودیم که در نهایت نیز یکی از گزینه های مورد نظر دولت انتخاب شد و رئیس جمهور با افتخار به این مطلب در آغاز برنامه اشاره نمود.
ذوالنور در رابطه با این دو اقدام رسانه ای دولت روحانی اظهار کرد: هر حدسی که در رابطه با این اقدام رئیس جمهور بزنیم به این نتیجه می رسیم که این اقدام توهین آمیز و بسیار زشت بوده است، وقتی شخصی حرفی برای گفتن داشته باشد اصلاً مهم نیست که چه کسی با او مصاحبه کند مهم این است که سئوال شونده پاسخ مناسبی ارائه دهد.
این کارشناس مسائل سیاسی در انتقاد به عملکرد رسانه گفت: نباید رسانه ملی، رسانه تملق گو و چاپلوسی بشود که بی خود و بی جهت از دیگران تمجید کند، اما متاسفانه شاهد ایجاد و تقویت این خط توسط دولت هستیم.
وی ادامه داد: از دولتی که خود را دولت راستگویان معرفی کرد توقع نداشتیم که شعارهای تبلیغاتی اش را طی مدت کوتاهی زیرپا بگذارد. اگر این دولت، دولت راستگویان است باید در عمل آن را نشان بدهند، نه در شعارهای انتخاباتی، وقتی مردم حق نقد ندارند و به آن ها انگ بی سوادی زده می شود نمی توان گفت که این دولت، دولت راستگویان است.
ذوالنور با اشاره به مسائل مربوط به رسانه های دیگر نیز گفت: در عرصه رسانه های مکتوب نیز آنچه که ما در دولت اصلاحات شاهد آن بودیم و آن تعرض به ارزش ها بود، در دولت یازدهم نیز متاسفانه دارد شکل می گیرد و بارها توسط برخی رسانه های مکتوب این قبیل اتفاقات بروز می کند.
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه پیرامون مطالبه رهبری در قالب ابلاغیه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در زمان اوایل انقلاب معتقد بود بزرگترین شهید کشور بیانات امام خمینی(ره) است که به آن عمل نمی شد و اکنون نیز معتقدم از مظلوم ترین شهدای کشور بیانات، فرامین و مطالبات مقام معظم رهبری است چرا که ایشان با دلسوزی و نگرانی فراوان مطالباتی را مطرح می کند اما جز تعداد معدودی هیچ کس به آنها عمل نمی کند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری وجدان کاری، انضباط اجتماعی، جهاد اقتصادی، کار مضاعف، سرمایه ایرانی، محصولات ایرانی، جداسازی وابستگی اقتصاد ایران از نفت و خودکفا کردن اقتصاد به داخل را در سالیان متوالی مطرح کرده اند اما متاسفانه می بینیم هیچ اتفاق درخور شأنی در این موارد نیفتاده است.
ذوالنور همچنین گفت: اقتصاد مقاومتی واژه جدیدی در ادبیات سیاسی ما نیست بلکه طی سال های خیلی دور توسط مقام معظم رهبری وضع شد و کراراً تکرار شد که همین موجب شد در ادبیات سیاسی ما رایج شود.
وی افزود: اگر مسئولین حق فرمایشات رهبری را ادا می کردند امروز ما در چنین وضع اسفناکی گرفتار نبودیم که دشمن بتوانند با تحریم اراده اشان را بر ما تحمیل کنند ما معتقدیم راه برون رفت از همه مشکلات موجود نگاه به بیرون نیست بلکه اتکا به ظرفیت های داخلی است.
جانشین سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران همچنین ادامه داد: مقام معظم رهبری قبلاً بارها تاکید کرده اند که اتکای به ظرفیت داخلی تنها راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است؛ ما باید نگاهمان به داخل باشد و تکیه به داخل و درون زایی داشته باشیم اما اینکه چشممان به بیرون باشد تا راه حل از انجا به دستمان برسد، کاملاً غلط است.
وی افزود: بنده گمان می کنم موضع دولت در قبال این سیاست ها موضع صحیحی نیست مثلاً اینکه سخنگوی دولت گفته است ما برنامه بودجه سال 93 را براساس اقتصاد مقاومتی اصلاح کرده ایم هرگز اینگونه نیست بلکه این برنامه ای تدوین شده فرسنگ ها با آنچه که رهبری مرقوم فرموده اند فاصله دارد.
اتکای بودجه 93 بحث نفت است و مبحث دفاعی و عمران بیشترین کاهش را طی سال های پس از انقلاب داشته است بنابراین این بودجه هیچ شباهتی به 24 اصل سیاست های اقتصاد مقاومتی که رهبری تعیین فرموده اند ندارد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...