نسخه چاپی

لازم باشد با آمریكا مذاكره می‌كنیم

عکس خبري - لازم باشد با آمريکا مذاکره مي‌کنيم

وزیر كشور بالا‌ترین و بزرگ‌ترین عنصر امنیتی در حوزه امنیت و دفاع را رضایتمندی مردم دانست و گفت: اگر بتوانیم رضایت مردم را در عرصه‌های مختلف جذب و جلب كنیم، یقین داشته باشیم كه از یك مصونیت پایدار و مستمر برخوردار خواهیم بود و این رضایتمندی نیز در نتیجه كارآمدی حاصل می‌شود.

به گزارش نما ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در اولین نشست مشترک مسئولین کمیته‌های پدافند غیرعامل که صبح امروز(شنبه) در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: نگاه اصلی در حوزه پدافند غیرعامل این است که ما طی فرآیند‌ها و اقداماتی بتوانیم حوزه احساس امنیت برای مردم و کشور را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که ضمن استمرار و تداوم احساس امنیت، روز به روز مصونیت سازی را نیز در برابر حوادث پیش آمده در حوزه‌های مختلف تحکیم ببخشیم.
وی ادامه داد: عوامل و شرایط مختلفی می‌تواند این موضوع را حمایت کند و موثر باشد، از جمله تهدیدات، امکانات مختلف، تکنولوژی، روش‌ها و شیوه‌های گوناگونی که بر یکدیگر موثر است.
وزیر کشور با بیان اینکه محوری‌ترین موضوع در پدافند غیرعامل که همه موضوعات حول آن سامان می‌یابد مردم هستند، افزود: اگر بتوانیم مردم را هم به عنوان پدافند عامل و هم هدف پدافند غیرعامل قرار دهیم، به مهم‌ترین موضوع پرداخته‌ایم. در اینجا تعامل و ارتباط فعال و مشارکتی برای مردم با یکدیگر تعریف می‌شود.
رحمانی فضلی، بالا‌ترین و بزرگ‌ترین عنصر امنیتی در حوزه امنیت و دفاع را رضایتمندی مردم دانست و اضافه کرد: اگر بتوانیم رضایت مردم را در عرصه‌های مختلف جذب و جلب کنیم، یقین داشته باشیم که از یک مصونیت پایدار و مستمر برخوردار خواهیم بود و این رضایتمندی نیز در نتیجه کارآمدی حاصل می‌شود.
وی افزود: کارآمدی نیاز عمومی مردم است که بایستی با کارآمدکردن سیستم نیاز‌هایمان را برطرف کنیم و در این زمینه مردم را راضی نگه‌داریم، چرا که منتخب مردم هستند.
رحمانی فضلی با اشاره به نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، بیان داشت: در طول انقلاب بار‌ها آزمایش کرده‌ایم نگاهی که امام راحل(ره) به مردم داشت، قوی‌ترین نگاه در بحث پدافند غیرعامل بود، امام (ره) در شیوه‌های مرسوم آن زمان اساس کار خود را بر مردم گذاشت، نگاه، تکیه کلام و امید امام (ره) پس از خدا به مردم بود.
وزیر کشور افزود: رسوخ نورانیت امام(ره) در مقطعی به مردم، وجود مردم را امام کرد، این مردم به صورت یکپارچه و جمعی مقابل ظلم و ستم ایستادند که الگویی بسیار مطلوب و مناسب است و بایستی تداوم یابد.
وی ادامه داد: اگر مردم را محور فرض کنیم، بایستی مدلی متناسب با آن ایجاد کرده و در مقابل تهدید‌ها با تکیه بر آن‌ها مقابله کنیم.
رحمانی فضلی تهدیدات پیش روی کشور را از دو بعد جغرافیایی، دشمنان و مدیریت داخلی ارزیابی کرد و بیان داشت: در حوزه جغرافیایی توجه کنیم که شکل هندسی ایران و ویژگی‌های توپوگرافی آن می‌تواند تهدید باشد، همچنانکه این موضوع در طول تاریخ نشان داده است.
وزیر کشور افزود: حوزه مناطق مرزی با توجه به گستره آن می‌تواند تهدید بزرگی باشد، همانطور که در جنگ تحمیلی با عراق بهانه، خط مرزی بود و امروزه در مناطق مرزی مسائل آب می‌تواند فرصت مناسبی را برای تهدید ایجاد کند.
رحمانی فضلی اظهار داشت: در حوزه مدیریتی اگر کارآمدی و رضایتمندی عمومی مدنظر نباشد، شکاف در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... خواهیم داشت که اگر در حوزه اقتصادی نیز رفع تبعیض، بیکاری و تورم باشد، حتما برای ما تهدید خواهد بود.
وی بیان داشت: در حوزه دشمن خارجی چه بخواهیم و چه نخواهیم، با کشور آمریکا قهرا مقابل یک رویارویی شده‌ایم و در طی این ۳۶ سال این مقابله جز با قدرت جمهوری اسلامی و توازن و تعامل آن در جهان قابل رفع نبود. در این زمینه دلیل این رویارویی علت وجودی ما با آمریکا است.
وزیر کشور افزود: بقای آمریکا به علت وجودی خود بر می‌گردد اما علت وجودی ما اعتقادات دینی، استقلال، عزت و سربلندی مردم است، بنابراین آمریکا به عنوان دشمن اصلی ما در این رویارویی هرکاری را که بلد باشد می‌کند و اگر جایی مماشات کند دلیل آن این است که ما بسیار قوی وارد عمل شده‌ایم.
وزیر کشور با بیان اینکه آمریکا تمام اقداماتش را علیه ما انجام داده و انجام خواهد داد، تاکید کرد: ما در رویارویی با آمریکا بایستی همه شیوه‌هایی را که آشنا هستیم بکار بریم که آن‌ها در حوزه اعتقادات دینی و در چارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری است.
وی با تاکید بر اینکه نقطه موفقیت ما آن است که توان بازدارندگی کشور را آنچنان بالا بریم که عزت ما مورد قبول آمریکا باشد و با ما کنار بیاید، افزود: در مواجهه با آمریکا اگر لازم به مذاکره باشد، حتما می‌رویم و براساس قواعد بین الملل و حفظ اصول مذاکره می‌کنیم و زمانی این مذاکره به هم می‌خورد که مشکلی نیست، بنابراین آن‌ها هر روشی را که بکار بگیرند ما نیز روش خود را بکار خواهیم گرفت.
رحمانی فضلی با اشاره به سه حوزه جغرافیایی، دشمنان و مدیریت داخلی در پدافند غیرعامل اظهار داشت: در این سه حوزه محور کار و تهدید اصلی بایستی مشخص شود تا پدافند را در آنجا مستقر کرده و براساس آن تقسیم کار داشته باشیم.
وی ادامه داد: نگاهی به گذشته و روند‌ها نشان می‌دهد که جغرافیای ایران بعضا عامل موفقیت ما بوده و از آن استفاده کرده‌ایم و حوادث تاریخی این مسئله را آشکار می‌کند.
رحمانی فضلی اضافه کرد: عامل جغرافیایی، عاملی باثبات است که در اینجا نوع مدیریت و حکومت ما موفقیت را تعیین می‌کند.
وی توان داخلی کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: در تهدیدات سه گانه، محور مدیریت داخلی به معنای ایجاد کارآمدی و رضایتمندی مردم است، در واقع همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اعتقادات دینی و آرمانهای امام(ره) پایین‌تر از ۹۴ درصد نبوده و نشان می‌دهد که اکثر مردم به اعتقادات خود پایبندند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...