نسخه چاپی

تعیین دستمزد ۹۳ بر اساس تورم كنونی

نماینده كارگران در شورای عالی كار با اشاره به اینكه ملاك اصلی در تعیین دستمزد باید ماده ۴۱ قانون كار باشد گفت: قرار است امسال دستمزد با نظرات همه گروه‌ها در شورای عالی كار تعیین شود.

به گزارش نما، علی اکبر سیارمه در گفت‌وگو با تسنیم، درباره پیشنهاد کارگران برای حضور در جلسه شورای عالی کار گفت: ملاک کارگران بررسی ۱۶ قلم کالای اساسی خانوار کارگری است که از چند ماه گذشته با ارسال‌های فرم‌هایی در کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بررسی‌های ما حاکی از این است که دستمزد باید در راستای ماده ۴۱ قانون کار تعیین شود. ملاک اصلی ماده ۴۱ قانون کار تورم و نرخ معیشب سبد خانوار ۴نفره است که در حال حاضر براساس آمارهای ارائه شده از سوی مراکز رسمی نرخ تورم بالای ۳۰ درصداست.بنابراین انتظار داریم که دستمزد نیز مطابق با نرخ تورم اعلامی افزایش یابد.

نماینده کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در شورای عالی کار افزود: اگر سطح معیشت کارگران را نیز در نظر بگیریم خواهیم دید که افزایش چشمگیری داشته است و شورای عالی کار باید به حداقل معیشت خانوار کارگری توجه کند.

سیارمه بیان کرد: قرار است در تعیین دستمزد سال آینده از نظرات همه گروه ها در شورای عالی کار استفاده شود. از این‌رو، کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران تاکنون برخی نشست ها را در این زمینه برگزار کرده که نتیجه آن و جمع بندی را به شورای عالی کار ارائه خواهد کرد.

وی اظهار کرد: باید به دنبال سازوکار مناسب و روشنی برای افزایش سالیانه دستمزد و مزایای جانبی آن باشیم چرا که نمی توان درباره آینده ای که معلوم نیست چه وضعیتی پیدا خواهد کرد، تصمیم گیری صورت داد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...