نسخه چاپی

كنگو و آفریقای جنوبی علاقمند به همكاری با ایران

عکس خبري - کنگو و آفريقاي جنوبي علاقمند به همکاري با ايران

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل روابط دیرینه‌ای كه با كشور آفریقای جنوبی داشتیم در ارتباط با مسائل مهم منطقه و روابط اقتصادی دو كشور و همچنین گسترش این روابط، مذاكرات خوب و سازنده‌ای صورت گرفت.

به گزارش نما ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه هیات همراه خود متشکل از حجت‌الاسلام مصباحی مقدم، حسین گروسی، فاطمه رهبر، قشقاوی و حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین‌المللی لاریجانی بامداد امروز صبح (یکشنبه) وارد تهران شدند.
براساس این گزارش علی لاریجانی در تشریح دستاوردهای سفر به کشورهای آفریقای جنوبی و کنگو گفت: در آفریقای جنوبی به دلیل روابط دیرینه ای که با این کشور داشتیم در ارتباط با مسائل مهم منطقه و روابط اقتصادی دو کشور و همچنین گسترش این روابط، مذاکرات خوب و سازنده‌ای صورت گرفت.
وی افزود: در این سفر با رئیس جمهور، رئیس مجلس و افراد دیگر کشور آفریقای جنوبی دیدارهایی داشتیم که بسیار علاقمند به همکاری با ایران بودند.
رئیس مجلس تصریح کرد: در حوزه گسترش روابط اقتصادی، معدن، صنایع، خدمات مهندسی و روابط پارلمانی دو کشور مذاکرات سازنده‌ای صورت گرفت و دو طرف ایرانی و آفریقای جنوبی علاقمند به همکاری بیشتر هستند و با توجه به نقش آفرینی دو کشور در حوزه های مختلف مذاکراتی صورت گرفت تا این مسئله بیشتر تحقق یابد.
لاریجانی در ادامه با اشاره به سفر به کنگو اظهار داشت: به دلیل گسترده بودن زمینه‌های همکاری در کشور کنگو از نظر اقتصادی و همچنین شرایط بکر موجود در این کشور، مذاکراتی پیرو گسترش روابط در حوزه‌های اقتصادی، بویژه معدن و بالا بردن شرایط تجاری و امور دیگر صورت پذیرفت.
رئیس قوه مقننه در پایان خاطرنشان کرد: موضوعات دیگری نیز مقرر گردید که دو طرف این امور را از سوی مسئولین اجرایی تعیین شده پیگیری کنند که از سوی ایران حجت الاسلام مصباحی مقدم رئیس دوستی ایران و آفریقا مسئول پیگیری این مصوبات است، گزارش مصوبات سفر را به دستگاه های اجرایی داخلی ارائه خواهیم داد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...