نسخه چاپی

پاسخ معاون رئیس جمهور به نماینده آمریكا

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ صریحی به ادعاهای مقامات آمریكایی درباره مناسبات دوجانبه تهران و بیروت٬ به مقامات واشنگتن توصیه كرد كه به جای د امن زدن به بیم و ناامیدی و حمایت از رٓژیم صهیونیستی در تجاوز و تخریب تاسیسات كشورهای منطقه٬ در راستای آبادانی وبازسازی خرابی هایی كه در منطقه با حمایت آنها صورت گرفته است٬ حركت كنند.

به گزارش ایرنا٫ این سخنان را محمدرضا رحیمی صبح امروز -پنجشنبه- در دیدار شماری از شخصیت های سیاسی و علمای مذهبی لبنان و در پاسخ به سوال یكی از فعالان لبنانی درباره اظهارات مداخله جویانه آمریكا در ارتباط با سفر وی به بیروت عنوان كرد.

یك مقام آمریكایی با سفر به بیروت همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران در اظهاراتی مداخله جویانه٬ تبعیت لبنان از تحریم های غیرقانونی و یكجانبه ایالات متحده و پرهیز بیروت از امضای تفاهم نامه ی جدید همكاری با تهران را خواستار شده است.

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این كه مشكلات امروز لبنان از بیرون به این كشور تحمیل شده است٬ گفت: احزاب و طوایف گوناگون در لبنان سال ها در آرامش در كنار یكدیگر زندگی كرده اند اما این كشور زیبا را از بیرون مورد تهاجم قرار دادند و چندین سال است كه شهر زیبای بیروت با مشكل خاموشی و برق مواجه است و آثار مخرب حملات وحشیانه رٓژیم صهیونیستی تحت حمایت های آمریكا هنوز باقی است.

رحیمی با انتقاد از دخالت های آمریكا در زمینه توافقات جمهوری اسلامی ایران و لبنان گفت: واشنگتن دچار یك سرگیجه شده است و همزمان با سفر ما به كشور دوست و برادر لبنان برخی نیروهای خود را مامور حضور در منطقه می كند.

وی با طرح این سوال از مقامات آمریكایی مبنی بر این كه «آیا دعوتی از شما برای حضور در اینجا صورت گرفته است؟» گفت: ما در پاسخ به سفر برادر عزیزمان آقای سعد حریری نخست وزیرسابق لبنان به بیروت سفر كرده ایم و این سفر در راستای رفت و آمدهای متقابل و دوجانبه مقامت ارشد تهران و بیروت است.

معاون اول رییس جمهوری با طرح این پرسش كه هدف از حضور جمهوری اسلامی ایران در لبنان چیست٬ در پاسخ گفت: ما می خواهیم شهرهای زیبای لبنان را كه شما آنها را در خاموشی فرو برده اید روشن كنیم و برق را به همه خانواده های لبنانی در این كشور برسانیم.

رحیمی خطاب به مقامات آمریكایی گفت: آیا شما نمی خواهید این كار را انجام دهیم؟ ؛ پس بفرمایید خودتان شهرهای لبنان را روشن كنید.

وی ادامه داد: آمریكایی ها از این ناراحت هستند كه ایران بنا دارد در لبنان٫ سد احداث كند و كشاورزی ویران شده این كشور كه آمریكایی ها آن را با حمایت از رژیم صهیونیستی ویران كرده اند احیا كند.

۱۳۹۱/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...