نسخه چاپی

مهاجرت مالاریا به دلیل گرمای هوا

پزشكان در یك مطالعه جدید دریافتند كه آب و هوای گرم موجب مهاجرت انگل مالاریا به مناطق مرتفع‌تر می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، این پزشکان دریافتند افراد ساکن مناطق کوهستانی در آفریقا و آمریکای جنوبی طی سال‌های گرم‌تر بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. همچنین این متخصصان معتقدند که افزایش دما در آینده می‌تواند منجر به ابتلای میلیون‌ها نفر دیگر به این بیماری شود.

پرفسور «مرسدس پاسکال» از دانشگاه میشیگان گفت: تاثیر افزایش دما در افزایش خطر ابتلا به این بیماری زیاد است.

پاسکال همچنین افزود: تاکنون روال اینگونه بوده که خطر ابتلا به این بیماری در ارتفاعات به دلیل خنک‌تر بودن هوا کمتر بوده و به همین دلیل سال‌های متمادی مردم در نواحی که خطر شیوع این بیماری بالا بوده، تمایل بیشتری برای زندگی در مناطق مرتفع‌تر داشته‌اند. اما به گفته متخصصان، این بیماری در حال ورود به مناطق جدیدی است که پیش از این انگل مالاریا در آنها مشاهده نشده است.

در این مطالعه پزشکان به بررسی مناطق پرتراکم در نواحی کوهستانی کلمبیا و اتیوپی پرداختند که گزارش‌های فصلی از موارد ابتلا به مالاریا و وضعیت آب و هوا در فاصله سال‌های 1990 تا 2005 میلادی در این مناطق موجود بوده است. آنان دریافتند در سال‌های گرم‌تر انگل مالاریا به مناطق کوهستانیِ مرتفع‌تر منتقل شده در حالی که در سال‌های سردتر، این انگل محدود به ارتفاعات پایین‌تر بوده است.

به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، طبق آخرین اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال 2012 میلادی 207 میلیون مورد ابتلا به مالاریا در جهان مشاهده شده که به فوت 627 هزار نفر منجر شده است. بیشتر قربانیان این بیماری از میان کودکان ساکن آفریقا بوده‌اند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...