نسخه چاپی

لاریجانی: دلیلی برای نزاع با عربستان نمی‌بینم

« علی لاریجانی » رییس مجلس شورای اسلامی با تاكید به اینكه « رژیم صهیونیستی بعید است كه جنگ جدیدی را در منطقه شروع كند »، گفت كه برای نزاع با عربستان سعودی دلیلی نمی بینم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، لاریجانی شامگاه یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری المیادین تاکید کرد :بعید دانست رژیم صهیونیستی بار دیگر تجربه اشتباه گذشته علیه حزب الله را تکرار کند و جبهه جدیدی را بگشاید، زیرا می داند برای آن هزینه زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد که حزب الله تجریه ، توان و نیروی کافی را برای دفاع از لبنان دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما تحرکات رژیم صهیونیستی را در منطقه با حساسیت شدید و از نزدیک دنبال می کنیم.

رییس قوه مقننه یادآور شد: هدف صهیونیست ها ضربه زدن به امنیت و ثبات کشورهای منطقه است و وظیفه ما بازگرداندن ثبات به منطقه است.


** دلیلی برای نزاع با عربستان نمی بینم

لاریجانی در باره روابط ایران و عربستان سعودی گفت: ایران هیچ دلیلی برای درگیری و نزاع با عربستان سعودی نمی بیند هر چند اختلافات در رویکردها و نقطه نظر ها وجود دارد.

وی با بیانی اینکه « منافع مشترک بین ایران و عربستان زیاد است»، افزود: باید برمبنای مشترکات و راهبردهایمان با هدف ایجاد وحدت میان امت اسلامی تلاش و فعالیت کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما برای اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از رییس مجلس عربستان سعودی دعوت کردیم اما نمی دانیم چه چیزی مانع شرکت او شد.

لاریجانی تاکید کرد که ما هم در بحرین و هم سوریه معتقدیم که دخالت خارجی اشتباه است.

وی گفت که ایران بعداز اشغال عراق توسط آمریکا برای خاموش کردن فتنه مذهبی تلاش زیادی کرده است.


** سوریه به حمایت نظامی ایران نیاز ندارد

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه سوریه به حمایت نظامی ایران نیاز ندارد، گفت: در صورت مداخله اسراییل در امور داخلی سوریه این کشور از توان کافی برای مقابله برخوردار است.

وی با بیان اینکه اجلاس ژنو 2 موفق بنود اما باید امیدوار باشیم، افزود : در سوریه یک توافق داخلی وجود دارد که ما را به حل بحران نزدیک می کند.

لاریجانی با تاکید به اینکه بحران سوریه را نمی توان با راهکارهای نظامی حل کرد، اظهار داشت: تروریسم در منطقه به امنیت ایران به شکل طبیعی اثر می گذارد و ما به بحران سوریه از این منظر نگاه می کنیم.

وی اضافه کرد: دولت پاکستان تاکید کرده است که مشارکت برخی اتباع پاکستانی در جنگ سوریه اقدام شخصی آنها است.


** روابط ما با حماس مانند گذشته خوب است

رییس مجلس شورای اسلامی ، روابط ایران با جنبش باحماس را مانند گذشته خوب دانست و تاکید کرد: وظیفه اسلامی ما حکم می کند که از مقاومت حمایت کنیم و برهمین اساس از حماس هم حمایت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جنبش حماس ، جریانی است که تلاش می کند حقوق ملت فلسطین را بدست آورد و برای همین از آن حمایت می کنیم و البته این حمایت به شرایط هم بستگی دارد.

لاریجانی در ادامه این گفت وگو تصریح کرد: روابط ایران با ترکیه همه جانبه است اما با آنها در برخی مسائل مانند استقرار سپر موشکی در ترکیه و موضوع سوریه اختلاف نظر داریم.

وی اظهارداشت : اگر اراده کنند که مسئله هسته ای ایران از طریق راهکاری سیاسی حل شود، می توانند.

رییس مجلس گفت : نقش ملت های مسلمان بتدریج در حال افزایش است و دولت ها مجبور هستند به آرای آنها احترام بگذارند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...