نسخه چاپی

از هواپیمای ناپدید شده چه خبر؟

نیروهای ویژه جست‌وجوگر از چندین كشور، از مالزی، چین، ویتنام تا سنگاپور یا ایالات متحده درحال كمك به عملیات هستند. عملیات جست‌وجو با حضور ۴۰ كشتی بیش و از ۳۰ هواپیما ادامه دارد.

به گزارش نما، جست و جوها برای پیدا کردن اثری از هواپیمای مفقود شده همچنان ادامه دارد. برخی خبرها از کشف قطعاتی بر روی دریا حکایت دارند.




در حالی‌که مقام‌های ویتنامی به رسانه‌های آن کشور گفته‌اند هواپیمای نیروی دریایی ویتنام قطعه‌هایی را در دریا یافته‌اند که ممکن است بخش‌های از بدنه هواپیما باشد، شمار بیشتری از جست‌وجوگران به منطقه اعزام شده‌اند.




بیش از دو روز است که از ناپدید شدن بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی مالزی می‌گذرد و شماری از نظریه‌ها و فرضیه‌ها در مورد این موضوع مطرح شده، اما همچنان به طور رسمی اعلام نشده که قطعه‌ای از آن پیدا شده است.




به نوشته سایت رادیو فردا، نیروهای ویژه جست‌وجوگر از چندین کشور، از مالزی، چین، ویتنام تا سنگاپور یا ایالات متحده درحال کمک به عملیات هستند. عملیات جست‌وجو با حضور ۴۰ کشتی بیش و از ۳۰ هواپیما ادامه دارد.




کشتی‌هایی به منطقه در ۹۰ کیلومتری جنوب ویتنام اعزام شده‌اند تا تحقیقات در مورد «قطعه‌ای که احتمالا متعلق به هواپیما است» ادامه پیدا کند. این منطقه همان جایی است که در نزدیکی آن دو لکه بزرگ روغن یافت شده بود. هر چند اینکه لکه‌ها به هواپیمای ناپدید شده متعلق هستند نیز رسما تائید نشد.





پیشتر قطعه دیگری که نیروهای سنگاپوری گفته بودند، یافته‌اند متعلق به هواپیمای ناپدید شده نبود.




روز یک‌شنبه ۱۸ اسفند ماه رئیس نیروی هوایی سلطنتی مالزی به خبرنگاران گفت رادارها نشان می‌دهند که هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی آن کشور «ممکن است راه بازگشت از مسیر اصلی خود به سوی چین را در پیش گرفته بود».




با این همه به گفته مقام‌ها این هواپیما پیش از ناپدید شدن از صفحه رادار هیچ نشانی از هشدار یا حتی اینکه در حال بازگشت از مسیر خود است، ارسال نکرده بود.




همزمان حضور دو مسافر با گذرنامه‌های غیرواقعی که متعلق به یک شهروند ایتالیایی و یک شهروند اتریشی است و بیشتر دزیده یا مفقود شده بود، از دیگر مسائلی است که بر تحقیقات در مورد پرواز ناپدید شده سایه افکنده است.




دو تن از کسانی که از ایتالیا و اتریش نامشان در فهرست مسافران پرواز گنجانده شده بود، گذرنامه‌های خود را پیشتر گم کرده بودند و در این پرواز نیز نبوده‌اند.

وزیر دفاع مالزی گفته است دیداری با نیروهای پلیس فدرال آمریکا که برای تحقیقات اعزام شده‌اند، صورت گرفته است.




این کشور می‌گوید تحقیقات در مورد مسافران ادامه دارد. آنها تصویر دو مسافری که با گذرنامه‌های غیرواقعی وارد هواپیما شده بودند را از روی دوربین‌های مدار بسته یافته‌اند.

نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی، نیز دستور بازنگری در روند امنیت پرواز در فرودگاه‌های آن کشور را صادر کرده است.




خبرگزاری رویترز از قول مقام‌هایی که در حال تحقیق در مورد بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی مالزی هستند -بدون آنکه نامی از آنها ببرد- می‌گوید اینکه هنوز قطعه‌ای از هواپیما پیدا نشده، احتمال «از هم پاشیدگی» آن در ارتفاعی که در آن در حال پرواز بود را به وجود آورده است.




مقام‌های مالزی گفته‌اند در حال حاضر تمرکز آنها بر یافتن قطعاتی از هواپیما است.




شرکت هواپیمایی مالزی و بوئینگ ۷۷۷ ناپدید شده آن، هر دو از امن‌ترین‌ها به شمار می‌روند. این شرکت طی نزدیک به دو دهه گذشته هیچ سانحه مرگباری نداشته است.




هواپیمای ناپدید شده ۲۲۷ مسافر و ۱۲ خدمه داشته و در مسیر کوالالامپور به بیجینگ (پکن) بوده است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...