نسخه چاپی

اعدام انقلابیون در بحرین

به گفته دادستانان بحرینی، چهار تن در بحرین ممكن است به اتهام حمله‌ای كه سه پلیس اوایل ماه جاری میلادی طی آن كشته شدند به اعدام محكوم شوند. به گزارش بی باك به نقل از پرستیوی، دادستانان بحرینی روز یكشنبه (۱۸ اسفند) بیانیهای صادر كردند مبنی بر این كه چهار مرد به مداخله در انفجاری كه طی آن نیروهای امنیتی كشته شدند اعتراف كردهاند.

به گزارش نما، وزارت کشور بحرین گفت در ۳ مارس سه نیروی پلیس در یک حمله بمبگذاری در روستای دیاه واقع در غرب منامه، پایتخت این کشور کشته شدند.

یک افسر امارات متحده عربی مستقر در این کشور حاشیه خلیج فارس نیز در میان کشته شدگان بود.

این انفجار زمانی رخ داد که نیروهای بحرینی برای متفرق کردن هزاران نفری که برای عزاداری مرگ یک فعال ضد رژیم در این روستا جمع شده بودند به آنها حمله و از گاز اشک آور استفاده کردند.

هزاران معترض دموکراسیخواه در بحرین از اواسط فوریه ۲۰۱۱ میلادی با برپایی تظاهرات مختلف در خیابانهای این کشور کنارهگیری خاندان سلطنتی آل خلیفه از قدرت را خواستار شدهاند.

نیروهای نظامی عربستان سعودی و امارات متحد عربی در ۱۴ مارس ۲۰۱۱ با تجاوز به خاک این کشور به دولت بحرین برای سرکوب تظاهرات کنندگان صلح طلب پیوستند.

به گفته منابع محلی، شماری از معترضان کشته و صدها تن بازداشت شدهاند.

گروه پزشکان مدافع حقوق بشر میگوید، پزشکان و پرستاران به علت داشتن مدرک از ظلم و ستم مقامات، نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش در سرکوب معترضان ضد دولتی، بازداشت، شکنجه و یا ناپدید شدهاند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...