نسخه چاپی

اقتصاد مقاومتی راه نجات مملكت

عکس خبري -اقتصاد مقاومتي راه نجات مملکت

مدیر فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینكه ایده اقتصاد مقاومتی توسط امام خمینی (ره) مطرح شد،گفت: امروز راه نجات مملكت و رفع دغدغه‌های همیشگی ما همین اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید‌محمد طاهری مدیر فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پیرامون اقتصاد مقاومتی، گفت: قرآن‌کریم چندین‌بار با بیان داستان زندگی انبیاء الهی به ما الهام می‌بخشد که چگونه می‌توانیم استقلال و هویت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خودمان را حفظ کنیم.
وی افزود: اکثر پیامبران عظیم‌الشأن علاوه بر اینکه مسئولیت تبلیغ و آگاهی به مردم را برعهده داشتند، در کنار این رسالت اصلی، علی‌رغم اینکه بعضی از آنها بی‌نیاز هم بودند اما کار و فعالیت اقتصادی را فراموش نمی‌کردند و از انجام کارهای سخت هم باکی نداشتند.
حجت‌السلام طاهری ادامه داد: قرآن به ما تاکید می‌کند که استقلال پیدا کنیم و در این راستا بر غیر خدا تکیه نکنیم و در این رابطه هم چندین راهکار به بشر ارائه کرده است.
وی اظهار داشت: یکی از این راهکارها عدم تکیه بر غیر در امور سیاسی و فعالیت‌های اجتماعی است و دیگری صرفه‌جویی و پرهیز از اصراف و ریخت و پاش و به جا مصرف کردن است.
طاهری تصریح کرد: یکی دیگر از این راهکارها اشتغال‌زایی و جلوگیری از اتلاف وقت و عمر انسان است و اینکه حرکت علمی توأم با تدبیر در جامعه باشد.
وی ادامه داد: به نظر من امروز راه نجات مملکت و رفع دغدغه‌های همیشگی ما همین اقتصاد مقاومتی است که ایده آن از ابتدای انقلاب با سخن ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با بی‌نیازی از شرق و غرب مطرح شده است.
طاهری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد ریاضتی قرار دارد، تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی برعکس اقتصاد ریاضتی به معنای این نیست که از حق خود و نعمت‌های خدا محروم باشیم.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی در واقع معنی دیگر عدالت است و هرچیزی را درست و به جا به کار گرفتن، یعنی تلاش برای اینکه از نظر علمی و اقتصادی حرف برای گفتن داشته باشیم.
طاهری اضافه کرد: دانشجو، استاد و کارمند باید تمام تلاش خود را برای تولید و صنعت انجام دهد تا در این راستا کشورش بی‌نیاز شود.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی گرسنگی کشیدن نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی حرکت در مسیر تعادل است یعنی از هزینه‌های بی‌جا و بی‌مورد و مصرف‌گرایی که در کشور در حال رخ دادن است، جلوگیری شود.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...