نسخه چاپی

مهم ترین اتفاق سیاسی سال چه بود؟

عکس خبري -مهم ترين اتفاق سياسي سال چه بود؟

نماینده مردم تهران در مجلس مذاكرات هسته‌ای ایران با 1+5 را مهم‌ترین اتفاق سیاسی سال 92 دانست و گفت كه اگر دولت بتواند با موفقیت از این گردنه عبور كند پیروزی سیاسی بیشتری نصیب آن خواهد شد.

به گزارش نما ، به نقل از ایسنا، حسین مظفر در ارزیابی خود از شرایط سیاسی سال 92، گفت: مهم‌ترین تفاوت امسال با سال‌های گذشته بحث مذاکرات هسته‌ای بود که پدیده جدیدی در تعامل ایران با قدرت‌های بزرگ در خصوص حقوق هسته‌ای ملت ایران است.
وی افزود: طبیعی است در این مواجهه موضع‌گیری ما باید به نحوی باشد که مصالح ملی مورد توجه قرار گیرد و در عین حال زمینه تعامل‌مان با دنیا را هم مسدود نکنیم.
این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه تاکید کرد: ما باید از کسانی که در خط مقدم مذاکره هستند حمایت کنیم و به آنها فرصت و قوت قلب بدهیم و اعتمادسازی کنیم و از سوی دیگر هوشیاری لازم را هم داشته باشیم تا فریب مکر و حیله‌های دنیای سلطه را نخوریم.
مظفر درباره تاثیر گفتمان جدید دولت یازدهم بر فضای سیاسی و آرایش سیاسی کشور نیز گفت: هنوز قضاوت در این باره زود است اما بالاخره دولت جدید با گفتمان جدیدی سر کار آمده و می‌تواند کارکرد ویژه‌ای داشته باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس تاثیرگذاری سیاسی دولت یازدهم را با مسائل هسته‌ای و بین‌المللی مرتبط دانست و اظهار کرد: اگر مسائل هسته‌ای ما قدری به پیش برود و دولت بتواند با موفقیت از این گردنه عبور کند قطعا پیروزی سیاسی این دولت بیشتر خواهد بود اما اگر خدای ناکرده این دولت نتواند کار را به پیش ببرد و فرصت‌ها از دست برود این در تاثیرگذاری سیاسی دولت نیز اثر منفی خواهد داشت.
وی در ادامه تاثیرگذاری مذاکرات هسته‌ای در شرایط سیاسی داخلی و آرایش‌های سیاسی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: قطعا در کنار اثراتی که مذاکرات هسته‌ای و به نتیجه رسیدن آنها می‌تواند در حوزه بین‌المللی و جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل داشته باشد این موضوع در داخل کشور نیز تاثیر زیادی خواهد گذاشت.
مظفر در پایان تصریح کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که اگر حضور تندروها و افراط‌گرایان در هر دو طریف به ویژه در طیف مجموعه دوستان جدید دولت به نحوی باشد که مسائل فرهنگی و مصالح ملی در روزنامه‌ها و مطبوعات کنترل نشود و خدشه‌ای به آن وارد شود این موضوع در نگاه متدینین به دولت تاثیرگذار است و می‌تواند در آینده مشکلاتی را برای دولت به وجود بیاورد که موفقیت یا عدم موفقیت آن را موجب شود.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...