نسخه چاپی

شرط های منطقه ای آمریكا برای كاهش تحریم های ایران

عکس خبري - شرط هاي منطقه اي آمريکا براي کاهش تحريم هاي ايران

موفقیت در مذاكرات هسته ای برای ایران نیز مفید است چرا كه این كار موجب گشوده شدن فرصت های سرمایه گذاری غربی و تبادل تجاری بیشتر خواهد شد

به گزارش نما ، کانال "الحدث" سعودی که از شبکه العربیه سرچشمه گرفته در برنامه ای به تحلیل مذاکرات هسته ای اخیر ایران و 1+5 پرداخت.
در این برنامه "زیاد ابوشاویش" نویسنده و تحلیلگر سیاسی بر این عقیده بود که آمریکا نگران موفقیت مذاکرات هسته ای و رسیدن به توافق نهایی با ایران است چرا که این امر موجب اطمینان بخشیدن هرچه بیشتر به اسرائیل خواهد شد.
این تحلیلگر اضافه کرد که از جانب دیگر رسیدن به موفقیت در مذاکرات هسته ای برای ایران نیز مفید است چرا که این کار موجب گشوده شدن فرصت های سرمایه گذاری غربی و تبادل تجاری بیشتر خواهد شد و این امر باعث شده که ایران مواضع نرمتری را از خود نشان دهد.
ابوشاویش توضیح داد که ایران اصرار کرد که تاسیسات آب سنگین اراک را که در زمینه ساخت سلاح هسته ای و هم در زمینه غنی سازی صلح آمیز کاربرد دارد راه اندازی و به کار بگیرد و بر انجام این کار و دستیابی به حقوق مسلم خود پافشاری کرد اما به همان اندازه در انجام مذاکرات موضع نرمی از خود نشان داده تا مذاکرات پیشرفت داشته باشد.
وی اضافه کرد که بی شک در دوره های آینده شاهده چندین دوره مذاکره بین ایران و 1+5 خواهیم بود تا به نتیجه نهایی که همان توافق نهایی بر سر برنامه هسته ای ایران باشد برسیم.
وی تاکید کرد که آمریکا با این وجود در صورتی که ایران از حمایت از حزب الله و نقش خود در عراق و پشتیبانی از نظام بشار اسد در سوریه بگذرد، تحریم ها را کاهش داده و آنچه کهه از تکنولوژی هسته ای به آن نیاز دارد به آن خواهد داد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...