نسخه چاپی

2میلیارد بدهید ‌اسپانیا را بیاورم

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: كی‌روش به ما گفته 2 میلیارد دلار بدهید تا تیم ملی اسپانیا را به ایران بیاورم.

هادی آیت‌اللهی در خصوص صحبت‌های کی‌روش و انتقاد او نسبت به زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک هشتم نهایی، وضعیت مالی فدراسیون و سایر موارد فوتبال صحبت‌های زیر را با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس انجام داد.

فارس: کی‌روش در مصاحبه‌ با فارس از عزیز محمدی بابت تاریخ لیگ قهرمانی آسیا گلایه کرده و معتقد است این قضیه به ضرر تیم ملی است.

این مسئله دست عزیز محمدی نیست. او تلاش خود را کرد و بازی‌ها یک هفته زودتر برگزار می‌شود. به هر حال ما باید از بین تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا یکی را انتخاب کنیم. لیگ قهرمانان آسیا هر سال برگزار می‌شود و اگر ما می‌خواهیم حضور قوی در جام جهانی داشته باشیم باید از همه بضاعت‌مان استفاده کنیم. کی‌روش هم بابت همین مسئله نگران است و می‌‌گوید در شروع بازی‌های ملی بازیکنان در اختیار تیم ملی باشند. او می‌گوید بازیکنان در اردو باشند و اگر باشگاهشان بازی داشت به تمرینات باشگاهی بروند.

فارس: اما بعید است باشگاه‌ها با چنین روشی موافقت کنند.

من فکر می‌کنم باشگاه‌ها مشکلی با این مسئله نداشته باشند و با تیم ملی همکاری می‌کنند. لیگ قهرمانان هر سال برگزار می‌شود.

فارس: ولی چند وقتی است که تیم‌های باشگاهی ما در لیگ قهرمانان ناکام هستند، از طرفی مگر لیگ قهرمانان آسیا مثل بازی‌های ملی نیست؟

انشاءالله که امسال تیم‌های ما در لیگ قهرمانان آسیا ناکام نیستند. ما نمی‌توانیم همه چیز را با هم بخواهیم چرا که مشکلات عدیده‌ای پیش‌ می‌آید. باید اهم و فی‌الاهم کنیم تا نه باشگاه‌ها ضرر کنند و نه تیم ملی. باید رایزنی را با باشگاه‌ها شروع کنیم تا مشکلی پیش نیاید. کی‌روش هم باید با این مسئله کنار بیاید چرا که ما نهایت تلاش خود را کرده‌ایم تا تیم آماده‌ای داشته باشیم.

فارس: کی‌روش گفته اگر فدراسیون مشکل مالی دارد شماره حساب به مردم بدهد تا به فدراسیون کمک شود.

برای اجرای برنامه‌هایی که وی به فدراسیون داده مشکلی نداریم و تمام برنامه‌های ارائه شده توسط فدراسیون انجام می‌شود.

فارس: یکی از مسائلی که کی‌روش با آن مشکل دارد چمن کمپ تیم‌های ملی است؟

در آخرین جلسه‌ای که ما با کی‌روش داشتیم او از وضعیت کمپ تعریف کرد و راضی بود. اگر مشکلی دارد می‌تواند به ما بگوید تا جای دیگری را برای تمرینات تیم ملی در نظر بگیریم. من فکر می‌کنم گاهی اوقات خبرنگاران شیطنت می‌کنند وگرنه ما با هم مشکلی نداریم.

فارس: اگر فدراسیون فوتبال مشکل مالی ندارد چرا تیم‌های بزرگ را برای حضور در ایران دعوت نمی‌کنید؟

مطمئنا شما بهتر از ما واقف هستید که برای حضور بهترین تیم‌های جهان در ایران یک سری مشکلات و موانع وجود دارد. گاهی هم پیش می‌آید که کی‌روش پیشنهاد می‌دهد که یک تیم بزرگ به ایران بیاید، مثلا گفته بود 2 میلیارد دلار بدهید تا اسپانیا را به ایران بیاورم اما ما باید همه شرایط کشور خود را بسنجیم.

ما می‌توانیم در یک کشور ثالث با تیم‌های بزرگ بازی کنیم مثل بازی با برزیل و یا روسیه اما برای برگزاری بازی در چنین شرایطی هم یک سری مشکلات داریم. یکی از این مشکلات این است که این تیم‌ها تقویمشان پر است و از یک سال قبل برای خود برنامه‌ریزی کرده‌اند. با این حال اگر باز کی‌روش فکر می‌کند تیمی می‌تواند به ایران کمک کند به ما معرفی کند. هم‌اکنون با 25 فدراسیون مکاتبه کردیم که برخی از آنها جواب دادند و برخی پاسخی نداده‌اند.

فارس: گفته می‌شود قرار است با تیم ملی توگو بازی کنیم؟

من در جریان این مسئله نیستم.

فارس: تیم نوجوانان قهرمان تورنمنت قزاقستان شد و ما از مهرماه مسابقات آسیایی را در پیش رو داریم اما هنوز ورزشگاه‌های تختی تهران و اکباتان که به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده‌اند آماده نیستند.

قرار است در هفته پیش‌رو جلساتی در همین زمینه داشته باشیم و مشکلات دو ورزشگاه معرفی شده را مشخص کنیم تا زمان برگزاری مسابقات مشکلات برطرف شده باشد. قرارداد مربیان پایه هم آماده است و به زودی امضا می‌شود.

فارس: 2 هفته دیگر لیگ برتر به پایان می‌رسد و از حالا شایعاتی در خصوص قانون منع ورود دروازه‌بان خارجی به لیگ برتر شنیده می‌شود و اینکه فدراسیون تصمیم دارد به این قانون ادامه دهد.

قطعا بعد از پایان مسابقات در مجمع سازمان لیگ این موضوع مطرح می‌شود. شما این را در نظر بگیرید که تا به حال سابقه نداشته دروازه‌بان‌های ما به عنوان لژیونر فعالیت کنند اما اکنون حقیقی در روسیه مشغول فعالیت شده و یا حامد لک به تازگی پیشنهادی از خارج دریافت کرده است. همه اینها نشان می‌دهد قانون منع استفاده از دروازه‌بان خارجی باعث سازندگی دروازه‌بان‌های ما شده است. اکنون فروزان و گردان هم کاندیدای حضور در تیم ملی هستند.

فارس: اما این قانون باعث شده در فصل نقل و انتقالات قیمت دروازه‌بان‌های ایرانی به صورت کاذب بالا برود.

کار سازندگی‌ای که شده مهمتر از این مسئله است. کدام یک از دروازه‌بان‌های ما تاکنون توانسته‌اند بالای 2 میلیارد تومان قرارداد ببندند اما این قرارداد را حقیقی بسته است. اگر معدل سنی دروازه‌بان‌های جوان و با آتیه را بگیرید متوجه این سازندگی می‌شوید. پس این قانون مثبت بوده و مورد حمایت هیئت رئیسه فدراسیون هم هست.

فارس: با توجه به مشکلات مالی‌ای که باشگاه‌ها دارند چطور قرار است مجوز حرفه‌ای برای آنها صادر شود؟

سازمان لیگ و بخش صدور مجوز حرفه‌ای در حال برگزاری جلسات هستند تا بعد از مسابقات در مدت 45 روز نتیجه کار را اعلام کنند. برای حل مشکلات مالی باشگاه‌ها باید یک فکر اساسی کرد. ما از همین حالا باید به فکر خصوصی‌سازی باشیم تا دیگر دست به دامن دولت نباشیم و خودمان را خلاص کنیم. به همین دلیل در حال تنظیم لایحه‌ای هستیم که آن را به دولت و مجلس دهیم تا تکلیف تیم‌های ما مشخص شود. اکنون ملوان و خیلی از تیم‌های ما بلاتکلیف هستند و امیدوار هستیم دولت و مجلس این لایحه را حمایت کنند و ما به سمت کشورهای توسعه‌یافته حرکت کنیم.

۱۳۹۱/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...