نسخه چاپی

معاونان فرجی‌دانا یكدیگر را تكذیب كردند:

معاون فرهنگی: وزیر علوم با آیت‌الله مكارم دیدار كرد/ معاون پارلمانی: دیدار نكرد

عکس خبري -معاون فرهنگي: وزير علوم با آيت‌الله مکارم ديدار کرد/ معاون پارلماني: ديدار نکرد

معاون پارلمانی وزارت علوم با بیان اینكه وزیر علوم با آیت‌الله مكارم دیدار نكرده گفت: وزیر علوم در مجلس ترحیمی كه منسوب به ایشان بوده، به آن مجلس رفته و ادای احترام كرده است.

به گزارش نما ، به نقل از تسنیم، سعدالله نصیری قیداری معاون پارلمانی وزارت علوم درباره علت دیدار نکردن وزیر علوم در سفر به قم با 2 نفر از مراجع عظام تقلید، اظهار داشت: بنده در آن سفر نبودم.
وی در خصوص اینکه از طرف وزارت علوم اعلام شده که وزیر با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کرده است، گفت: وزیر علوم با آیت‌الله مکارم دیدار نکرده، بلکه در مجلس ترحیمی که منسوب به ایشان بوده، به آن مجلس رفتند و ادای احترام کردند.
معاون پارلمانی وزارت علوم ادامه داد: آن زمان که با آقای توفیقی به قم رفتیم، از 5:30 صبح از تهران حرکت کردیم و با 8 تن از مراجع عظام تقلید و 2 نفر از شخصیت‌های مذهبی دیدار کردیم و حدود ساعت 2 بامداد به تهران بازگشتیم.
نصیری قیداری تصریح کرد: سفر یک روزه اجازه نمی‌دهد با همه عزیزان و بزرگواران دیدار شود، اما تا جایی که به بنده اطلاع دادند، آیت‌الله مکارم شیرازی لطف کردند و گفتند در فرصت دیگری خدمتشان برسیم.
روزنامه دولتی ایران امروز نوشت: "به گفته معاون فرجی‌دانا، به دلیل یک روزه بودن سفر وزیر علوم به قم، اساساً دیدار با برخی از علما در دستور کار نبوده. ضیا هاشمی معاون وزیر علوم به پیام نو گفته: در سفر فرجی‌دانا به قم، با هماهنگی پسر آیت‌الله مکارم شیرازی وزیر علوم دیداری با این مرجع تقلید در حاشیه مراسم ترحیم مرحوم آیت‌الله کرمانی داشته و طرفین گفت‌و‌گوی کوتاهی با هم داشتند".
آیت‌الله مکارم‌شیرازی نیز روز گذشته (یک‌شنبه)در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد ‏اعظم با اشاره به سفر پنج‌شنبه گذشته وزیر علوم به قم، اظهار داشت: مطلب لازمی را باید در اینجا ‏تذکر بدهم و آن اینکه همگان توجه داشته باشند، وزیر به قم آمد و برخی از آقایان هم با وی ملاقات ‏کردند، ولی در برخی رسانه‌ها مشاهده کردیم که خبر دیدار من با او را نیز چاپ کرده بودند.‏
وی افزود: من این دیدار را جداً تکذیب می‌کنم؛ افرادی واسطه شده بودند ولی من گفتم آمادگی دیدار ‏با وزیر علوم را ندارم.‏ در دلیل این عدم آمادگی گفتم عزل و نصب‌های زیادی توسط وزیر در ‏دانشگاه‌ها صورت گرفته که به مصلحت دانشگاه و دانشجویان نبوده و به مصلحت نظام جمهوری ‏اسلامی هم نیست.‏ این اقدام مورد اعتراض بسیاری از نمایندگان مجلس و نیز شورای انقلاب فرهنگی نیز قرار ‏گرفته است.‏
این مرجع تقلید ادامه داد: ملاقات با وزیر به معنای تایید عزل و نصب‌‌ها بود و به همین دلیل ‏در پیشگاه خداوند مسئول می‌بودم به همین دلیل دیدار را نپذیرفتم؛ هر چند دولت اقدامات خوبی ‏انجام می‌دهد و ما به دلیل آن از دولت تشکر می‌کنیم ولی خطاهایی هم هست که از نظر شرعی ‏لازم است، تذکر بدهیم.‏

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...