نسخه چاپی

ایران ذره‌ای از حقوق هسته‌ای خود كوتاه نمی‌آید

عکس خبري -ايران ذره‌اي از حقوق هسته‌اي خود کوتاه نمي‌آيد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای از حقوق هسته‌ای خود بر اساس NPT كوتاه نمی‌آید.

به گزارش نما ، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل پس از اتمام جلسه نوبت صبح ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در مورد مذاکرات هسته‌ای تا جایی که به ایران مربوط است، جمهوری اسلامی ایران هم در چارچوب تعهداتی که دارد به آنها پایبند است.
وی افزود: ایران در چارچوب NPT و قرارداد منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای حرکت می‌کند و هر اقدامی که ایران در رابطه با موضوع هسته‌ای انجام داده، در حوزه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بوده است از این رو، ایران به مذاکرات پایبند است.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه با بیان اینکه در طرف مقابل تمام اعضای 1+5 این پایبندی را ندارند، افزود: از جمله آنها دولت آمریکاست که تعهداتی که در ژنو و در توافق 1+5 بوده است را، نقض می‌کند. بنده روز گذشته در دیدار با خانم اشتون به وی گفتم که با فاصله کوتاهی پس از اتمام مذاکرات ژنو، وزیر خارجه آمریکا مصاحبه‌ای انجام داد و علیه ایران صحبت کرد و آنها تحریم‌های اضافه‌ای را تحمیل کردند. در حالی که در قراری که در توافق ژنو گذاشته بود، قرار بود تحریم‌های جدید اضافه نشوند.
ولایتی ادامه داد: این موضوع باعث شد که برخی از کشورها مانند روسیه به این موضوع اعتراض کردند و گفتند که چرا آمریکا توافق ژنو را نقض کرده است. اما ما به آنچه که در ژنو گفت‌وگو کرده‌ایم، پایبند هستیم اما ذره‌ای از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آییم.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...