نسخه چاپی

تورم كماكان بالاست

عکس خبري -تورم کماکان بالاست

سخنگوی كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینكه با تغییر دولت و روی كار آمدن دولت یازدهم اتفاقات خوبی در سال 92 بخصوص از لحاظ سیاسی در كشور افتاد، اظهار كرد: ما در عرصه سیاسی و سیاست خارجی شاهد گشایش‌هایی بودیم.

به گزارش نما ، به نقل از ایسنا ، محمدعلی اسفنانی در ارزیابی خود از وضعیت کشور در سال 1392، گفت: سال 92 یکی از سال‌هایی بود که موضوع تغییر دولت در آن انجام گرفت و اتفاق مهم سیاسی پیش آمد.
وی ادامه داد: شکر خدا آنچه مطلوب مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات بود، رقم خورد و حماسه سیاسی به تمام معنا چه در انتخابات ریاست‌جمهوری و چه در راهپیمایی 22 بهمن محقق شد.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه با تغییر دولت اتفاقات خوبی از لحاظ سیاسی در کشور رقم خورد، تصریح کرد: ستون بسته دولت دهم به سمت باز شدن رفت و شاهد پذیرش دولت ایران در مجامع بین‌المللی و حضور سفیران و گروه‌های سیاسی کشورهای مختلف در کشورمان بودیم.
اسفنانی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم در عرصه سیاسی و سیاست خارجی گشایشی در کشور پیش آمد که از سال قبل مطلوب‌تر بود.
وی همچنین در ارزیابی خود از شرایط اقتصادی کشور در سال جاری، گفت: در شروع سال شاهد وضعیت اقتصادی ناهنجاری بودیم و هر چه به میانه سال رفتیم این وضعیت شدیدتر شد و دولت جدید در آغاز کار با مشکلات خاص اقتصادی مواجه بود.
نماینده مردم فریدن و فریدون شهر در مجلس یادآور شد: دولت یازدهم تا حد جزئی توانست قیمت‌ها را تثبیت کند و تغییرات مکرر قیمت‌ها و افزایش آنها بسیار کاهش یافت و همین موجب ثبات اقتصادی در کشور شد اگرچه تورم کماکان بالاست که البته دولت تا حدی مدعی آن است که تورم را کنترل کند اما به نظر می‌آید این کنترل تورم در سفره‌های مردم مشهود نیست و افراد کم‌بضاعت و بی‌بضاعت کماکان دچار مشکل هستند.
اسفنانی در ادامه بیان کرد: در خصوص مسائل بین‌المللی نیز سال 92 سالی بود که ما توانستیم بحث هسته‌ای را به سرانجام برسانیم و شبه توافقی صورت گرفت که یک پیش زمینه برای توافق قطعی است برای اینکه بتوانیم بحث هسته‌ای را کنترل کنیم. من فکر می‌کنم گام خوبی برداشته شده است.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: اگر طرف‌های مذاکره ما بخواهند به تعهدات خود عمل کنند فکر می‌کنم که این امید وجود دارد که بحث هسته‌ای به صورت مسالمت‌آمیز و منطقی به پایان برسد.
وی در پایان در خصوص بهترین اتفاق سال 1392 گفت: بهترین اتفاق این بود که خواسته مقام معظم رهبری در بحث حماسه سیاسی به نحوی انجام شد که کوچک‌ترین تنشی به وجود نیامد چرا که دشمنان بی‌رغبت نبودند که فضا را به سمت و سویی ببرند که همانند سال 88 آب‌ها گل‌آلود و فضا متشنج و غبارآلود شود که به نظر من اتفاق بسیار خوبی بود که انتخابات ریاست‌جمهوری به سلامت به پایان رسید و بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

۱۳۹۲/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...