نسخه چاپی

پس از بیانات رهبری بازار بیانیه و شعار داغ است، اما ...

عکس خبري -پس از بيانات رهبري بازار بيانيه و شعار داغ است، اما ...

رییس دیوان عدالت اداری گفت: در تبیین مسائل و مشكلات فرهنگی نباید آن را منحصر به حجاب و بی‌حجابی بدانیم، متاسفانه ما در نظام اداری و انجام وظیفه خود كمتر به فرهنگ اسلامی توجه می كنیم.

به گزارش نما ، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان با بیان اینکه رفتار اداری ما کاملا اسلامی نیست، افزود: اگر ما عملکرد خوبی داشته باشیم و به وظایف خود در قبال انجام امور ارباب رجوع به نحو احسن عمل کنیم یعنی رفتار خود را بر پایه قانون استوار سازیم، به دعوت مقام معظم رهبری لبیک گفته و مروج بدفرهنگی و بی‌فرهنگی نبوده‌ایم.
وی با بیان این که عمل ما باید مروج فرهنگ اسلامی باشد، اظهار کرد: اگر روحانیون و مسئولان در مساله فرهنگی اهتمام لازم را نداشته باشند، نمی‌توان از دیگران انتظار داشت.
رئیس دیوان عدالت اداری ضمن اشاره به اهمیت اقتصاد و فرهنگ در جامعه، تصریح کرد: رکن اساسی و مهم در هر جامعه‌ای اقتصاد و معاش و همچنین معنویت و اهتمام به آخرت است، این موضوعی است که دین اسلام و ائمه هدی بر آن تاکید دارند.
منتظری گفت: اسلام به عنوان یک دین جامع هم بعد مادی و حیات دنیوی مردم را مورد توجه قرار داده و هم بعد معنوی و توجه به معاد و آخرت ایشان را. بی تردید همان گونه که بدون داشتن اقتصاد سالم و برنامه ریزی شده نمی توان زندگی خوبی داشت، باید برای مسایل فرهنگی در جامعه که از حساسیت بالایی نیز برخوردار است، برنامه ریزی کرد.
وی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و همچنین اظهارات ایشان در ارتباط با مسایل فرهنگی خاطرنشان کرد: ملاحظه می شود که رهبر معظم انقلاب به عنوان ترسیم کننده برنامه ها و سیاست های کلی کشور، هم بحث اقتصادی مقاومتی را با جدیت مطرح فرمودند و هم در دیدار با اعضای محترم مجلس خبرگان به بیان دغدغه هایشان در مسایل فرهنگی پرداختند.
رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: امروز جامعه ما برای پیشرفت و دستیابی به قله های پیروزی، احتیاج به اقتصاد مقاومتی دارد و این یعنی اقتصادی که بتواند معاش و زندگی مردم را با حفظ عزت آنها در حد مطلوب فراهم کند. تحقق چنین امری نیز تنها با احساس مسئولیت همه مردم به‌ویژه مسئولان امکان پذیر است.
منتظری ادامه داد: طرف دیگر این موضوع نیز بحث معنویت و توجه به آخرت است که به بعد فرهنگی باز می‌گردد. هشدار مقام معظم رهبری، ما را مکلف می کند که در میدان عمل و عرصه کار، مروج فرهنگ اسلامی باشیم و دغدغه های ایشان را جدی بگیریم.
وی درباره اهمیت توجه به مشکلات فرهنگی در جامعه تصریح کرد: مساله فرهنگی یکی از زیربنایی‌ترین مسایل در کشور است؛ چرا که در بخش های مختلف آسیب ها به سادگی جبران پذیرند، اما آسیب های فرهنگی در جامعه بزودی قابل جبران نیست.
رئیس دیوان عدالت اداری با بیان این موضوع که تبعیت تنها در گفتار نیست، اظهار کرد: متاسفانه یکی از عادات ما این است که وقتی مقام معظم رهبری موضوعی را مطرح می کنند، بازار بیانیه دادن و شعار داغ می شود و لکن عمل کمتری اتفاق می افتد، حال آنکه ما باید در عمل نشان دهیم که از ولایت فقیه تبعیت می کنیم.
وی افزود: ترویج فرهنگ غنی اسلام در مرحله اول کار مسئولان است، آنان باید مروج فرهنگ اسلامی باشند و به عنوان شاخص و نماد فرهنگی رفتار کنند.
منتظری با بیان حدیثی از امیرالمومنین حضرت امام علی(ع) گفت: آن حضرت فرموده‌اند، «برترین مردم و بافضیلت ترین آنان در خرمندی و عقلانیت کسانی هستند که برای معاش خود برنامه‌ریزی کرده و همت و تلاش‌شان را برای اصلاح امور آخرت متمرکز می‌کنند».

۱۳۹۲/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...