نسخه چاپی

علت نیمه‌تمام‌ماندن سفرلاریجانی به آفریقا

عدم ارائه سوخت به هواپیمای حامل «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی موجب شد تا سفر وی به آفریقای جنوبی نیمه‌تمام بماند.

به گزارش نما به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه از عدم سوخت‌رسانی به هواپیمای حامل «علی لاریجانی» رئیس مجلس در فرودگاه «کیپ‌تاون» خبر داده و نوشته است که این اقدام شرکت «داچ شل» موجب شد تا بخشی از دیدارهای لاریجانی در سفر به آفریقای جنوبی میسر نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از این اقدام شرکت «داچ شل» با «جاکوب زوما» رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان این کشور دیدار کرده بود. انجمن صنایع نفتی آفریقای جنوبی متشکل از چندین شرکت تأمین‌کننده سوخت از جمله «شل» اعلام کرده است که این شرکت از سیاست‌های خود تبعیت کرده و به دلیل تحریم‌ها از ارائه سوخت به هواپیمای رئیس‌ مجلس ایران خودداری کرده است.

در همین حال، دولت آفریقای جنوبی هم بیانیه‌ای صادر کرده و از این اقدام شرکت نفتی «داچ شل» انتقاد کرده است. این بیانیه عدم ارائه سوخت به هواپیمای حامل رئیس مجلس ایران را «مایه شرمساری» خوانده است. این بیانیه می‌گوید اتحادیه اروپا و کشورهای خارجی به این شرکت اطمینان داده‌اند که مجاز به ارائه سوخت است، اما این شرکت از این کار سر باز زده است.

شرکت «داچ شل» تاکنون به این اتفاق واکنشی نشان نداده است.

۱۳۹۲/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...