نسخه چاپی

نمایشگاه موشك‌های ایرانی در سرزمین‌های اشغالی!

با نگاهی به اتفاقات رخ داده قبل و بعد از توقیف كشتی ایرانی، به سناریویی برخورد می‌كنیم كه تمام بخش‌های آن از قبل مشخص شده و اهداف معینی دارد.

به گزارش نما ، هفته گذشته در حالی که نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جهت شرکت در کنفرانس سالانه آیپک به نیویورک سفر کرده بود، رسانه‌های اسرائیلی در اقدامی هماهنگ و قابل تامل خبری را  مبنی بر توقیف یک کشتی حامل موشک‌های ایرانی که به سمت غزه در حال حرکت بوده است منتشر کردند. 


با نگاهی به اتفاقات رخ داده قبل و بعد از توقیف کشتی ایرانی، به سناریویی برخورد می‌کنیم که تمام بخش‌های آن از قبل مشخص شده و اهداف معینی دارد. 



سناریویی از پیش تعیین شده با اهدافی معین


قسمت اول/ تلاقی حضور نتانیاهو در آیپک و توقیف کشتی ایرانی


کنفرانس سالانه آیپک در آمریکا در حال برگزاری است. مقامات آمریکایی یکی پس از دیگری به روی سن آمده و در مدح رژیم صهیونیستی سخنرانی می‌کنند. البته همانطور که پیش‌بینی می‌شود بخش اعظمی از این کنفرانس و سخنرانی‌های آن مربوط به ایران و بویژه مذاکرات هسته‌ای است. 


 وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس، نگرانی‌های اسرائیل از برنامه هسته‌ای ایران را نگرانی‌هایی واقعی خواند و گفت آمریکا این نگرانی‌ها را عمیقاً درک می‌کند.

کری ادامه داد دلایل خوبی برای ادامه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران وجود دارد و گفت که واشنگتن اجرای این تحریم‌ها را ادامه خواهد داد.

کری تأکید کرد: ما ذره‌ای از معماری تحریم‌ها را تغییر نداده‌ایم و با این وجود، هنوز هم می‌توانیم مذاکره کنیم.


یکشنبه یازدهم اسفند، نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با هدف تشدید فشارها علیه ایران و مذاکرات هسته‌ای جهت شرکت در کنفرانس آیپک وارد نیویورک می‌شود. 


نتانیاهو دل خوشی از روند مثبت مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 ندارد و در دیدار با صدر اعظم آلمان گفته بود تاکنون ایران تنها برنده گفتگوهای هسته‌ای بوده است.


درست فردای روزی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس آیپک ادعاهای تکراری خود درباره برنامه هسته‌ای را عنوان کرد،‌ رسانه‌های رژیم صهیونیستی با انتشار خبری مدعی شدند، ناوگان نیروی دریایی آمریکا یک فروند کشتی حامل موشک‌های ایرانی را در دریای سرخ توقیف کرده است. 


صهیونیست‌ها مدعی شده‌اند،‌ کشتی ایرانی توقیف شده در سواحل سودان در نزدیکی دریای سرخ در حال حرکت بوده است.


ابتدا ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد این سلاح‌ها در سوریه بارگیری شده و قرار بوده به طور مساوی بین جنبش جهاد اسلامی و حماس تقسیم شود.


در تصاویر اولیه تعدادی موشک ساخت سوریه و یک کیسه سیمان صادراتی ساخت ایران نشان داده شد،. کالایی ایرانی که می‌تواند به بسیاری از کشورها صادر شود. 


لازم به ذکر است، در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، بسیاری از رسانه‌های غربی موضوع تلاش کرده‌اند موضوع موشک‌های ایرانی بویژه موشک‌های دوربرد را نیز در مذاکرات‌ بگنجانند، موضوعی که قویا توسط مقامات ایرانی رد شده و آن‌ها موضوعات نظامی کشور از خطوط قرمز مذاکرات عنوان کرده‌اند. 






قسمت دوم/ شانتاژ خبری و موج‌سازی رسانه‌ای آغاز می‌شود/ پیام تبریک نتانیاهو 


پس از پایان بخش این سریال، نوبت به قسمت دوم می‌رسد؛ یعنی موج‌سازی رسانه‌ای و شانتاژ خبری. 


در همان لحظات اولیه انتشار این خبر، نتانیاهو که جهت لابی برای تشدید فشارها و تاثیر بر مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در نیویورک حضور داشت با پیامی تصویری فتح‌الفتوح! نیروی دریایی رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و سناریوی تشدید فشار بر مقامات آمریکایی فرافکنی به بهانه توقیف کشتی حامل موشک‌های ایرانی را آغاز کرد. 



به طور همزمان بسیاری از مقامات صهیونیستی و حتی آمریکایی با برگزاری کنفرانس خبری و نشست‌های مطبوعاتی به فرافکنی درباره این فتح‌الفتوح رژیم صهیونیستی پرداختند.


رسانه‌های غربی نیز که همواره خط مشی سیاست‌های رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کنند، به‌طور هماهنگ به شانتاژ خبری و موج رسانه‌ای معمول خود پرداختند و سرتیتر اخبار خود را به موضوع قابل تامل توقیف کشتی ایرانی توسط رژیم صهیونیستی پرداختند.








قسمت سوم: آمریکایی‌ها به روی صحنه می‌آیند/ نقض تعهدات ایران در شورای امنیت!!



بخش دیگر سناریو با آمدن آمریکا به روی صحنه آغاز می‌شود. آمریکایی‌ها و بویژه کنگره که به دنبال هر بهانه‌ای برای فشار قرار دادن ایران و اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران هستند، به نظر می‌رسد سوژه تازه‌ای پیدا کرده‌اند. 


متعاقب این سوژه‌سازی، کارنی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که در توقیف کشتی حامل سلاح از سوی ایران به غزه با اسرائیل همکاری کرده است.


سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: این اعمال غیر قانونی، نقض فاحش تعهدات امنیتی ایران در شورای امنیت است.




چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با موشه یعلون همتای اسرائیلی‌اش با تقدیر از موفقیت این عملیاتتصریح کرد: "روشن است که اقدامات غیر قانونی از سوی ایران مورد قبول جامعه بین‌المللی نیست و نقض آشکار تعهدات شورای امنیت سازمان ملل متحد در ایران است.




"جن ساکی"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه (۱۰ مارس) در واشنگتن مدعی شد: "در این مورد خاص، مسلم است که ما نقض قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت (علیه ایران) را قویا محکوم می‌کنیم."





ایران، سودان و جنبش‌های فلسطینی: دروغ است

البته انتشار این اخبار با واکنش شدید مقامات ایرانی مواجه شد به‌طوری که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتر خود در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد توقیف یک کشتی ایران حامل سلاح که به سمت نوار غزه حرکت می‌کرد، توقیف این کشتی را "دروغ شگفت انگیز" خواند
.

ظریف در توئیت خود نوشت: یک کشتی ایرانی حامل تسلیحات برای غزه که همزمان با برگزاری برنامه‌های سالیانه ضد ایرانی آیپک توقیف شده است. تصادفی بسیار قابل توجه یا همان دروغ شکست خورده!



"امیر دریادار حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه همایش بین‌المللی "نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی" در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا یک کشتی ایرانی توسط صهیونیست‌ها توقیف شده یا خیر؟ اظهار داشت:


از این موضوع خبر ندارم اما چنین چیزی نیست و البته کاملا مشخص و معلوم است که به خاطر بالا بردن ایران هراسی این کار را انجام داده‌اند چون هر عقل سلیم و انسان آگاهی می‌فهمد که این یاوه‌گویی است.





مقامات جنبش فلسطینی حماس و همچنین سودان خبر توقیف کشتی حامل موشک‌های ایرانی را تکذیب کردند.


قسمت چهارم/ کشتی مورد ادعا در ساحل ایلات پهلو می‌گیرد/ نتانیاهو رسانه‌های خارجی را به نمایش دعوت می‌کند



بنیامین نتانیاهو که چند روز پیش در موزه تالرنس لس‌انجلس سخنرانی می‌کرد در ادامه جوسازی‌های خود در مورد توقیف یک کشتی حامل سلاح ایران به غزه گفت: دولت ایران می‌گوید، تمامی این‌ها دروغ است. در چند روز آینده کشتی به بندر ایلات می رسد و خواهیم دید که چه کسی دروغگو است.




در جریان سفر کاترین اشتون به تهران،‌ نتانیاهو ضمن انتقاد شدید از سفر وی به ایران و بی‌توجهی مقامات غربی به فرافکنی‌های خود، از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواست تا در گفتگوهای خود با مقامات ایرانی موضوع کشتی حامل سلاح‌های ایرانی را هم مطرح کند. 





 


نخست‌وزیر اسرائیل همچنین عنوان کرد که محموله سلاح‌ها "چهره واقعی ایران را افشا می‌کند."


کشتی Klos C در ایلات پهلو گرفت


کشتی Klos C که ادعا می‌شود حامل موشک‌های ایرانی است صبح روز یکشنبه در بند ایلات سرزمین‌های اشغالی پهلو گرفت.




نیروهای اسرائیلی صبح یک‌شنبه حدود 150 محفظه را که ادعا می‌شود حاوی سلاح‌های ایرانی است از کشتی Klos C تخلیه کردند. 




 


نتانیاهو از موشک‌های ایرانی! رونمایی می‌کند


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همراه وزیر اسرائیل برای اثبات ادعای خود و به قولی شرمسار کردن ایران در جامعه جهانی، به بندر ایلات رفت و در کنار موشک‌های ساخت سوریه با غرور و افتخار از موفقیت خود رونمایی کرد. 





البته بی‌بی‌ برای اجرای نمایش خود خبرگزاری‌ها و رسانه‌های غربی بسیاری را دعوت کرد.



نتانیاهو در حالی که 40 راکت M302  و دیگر سلاح‌های توقیف شده را در ساحل شهر بندری ایلات در سرزمین‌های اشغالی در کنار تریبون خود چیده بود، بار دیگر اتهامات اسراییل علیه ایران را تکرار کرد و گفت کشورهای غربی نباید از ایران درباره حل و فصل دیپلماتیک مساله هسته‌ای فریب بخورند.



نقشه ما نگرفت/ خشم نتانیاهو از بی‌توجهی جهان به توقیف کشتی ایران/ سناریو شکست می‌خورد


جنجالی که نتانیاهو و دوستانش در چند وقت اخیر به بهانه توقیف کشتی حامل سلاح‌های ایرانی راه انداخته است، با واکنش سرد و بی‌توجهی جامعه جهانی روبرو شده و همین امر نیز خشم صهیونیست‌ها را برافروخته است.


نتانیاهو در کنفرانس خود ،ا انتقاد از جامعه جهانی گفت: صدای محکومیت شدیدی علیه ایران بابت ارسال کشتی حامل اسلحه به غزه نشنیده است.

نتانیاهو افزود: در عوض ما شاهد  لبخند و دست دادن رهبران غربی با مقامات حکومت ایران در تهران هستیم، در حالی که در همان موقع موشک‌های ایرانی در ساحل ایلات در حال تخلیه از کشتی بودند.






به گزارش رادیو فردا،  نخست وزیر اسرائیل با تایید تلویحی ناکامی اسرائیل در جلب توجه جامعه جهانی به هدف این کشور در تسلط بر کشتی پانامایی، گفت: برخی عوامل در دنیا هم نمی‌خواستند که ما گزارش این کشتی و جنگ‌افزارها را اعلام کنیم اما آنها همان کسانی هستند که وقتی اسرائیل یک بالکن در شرق اورشلیم می‌سازد، همه دنیا را علیه اسرائیل بسیج می‌کنند.



 کانال 10 تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد بعد از گذشت ساعت‌ها از عملیات ارتش اسرائیل برای توقیف کشتی حامل اسلحه از ایران، اهداف تبلیغاتی مورد نظر اسرائیل از این حادثه به دست نیامد.



روزنامه معاریو در یادداشتی با عنوان "داستان کشتی اسلحه ایرانی یک موفقیت هالیودی" ماجرای توقیف کشتی ایرانی را زیر سؤال برد و آن را برنامه ریزی برای تقویت موضع نتانیاهو در آمریکا دانست.



قسمت بعدی سریال چه خواهد بود؟



براساس ادعای منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، موشک‌های کشف‌شده! از کشتی پانامایی ساخت سوریه هستند. صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند این موشک‌ها در سوریه ساخته شده سپس به ایران فرستاده شده و  بندرعباس بارگیری و با عبور از خليج فارس به عراق رفته و آنجا استتار و سپس راهی سودان شده تا از طريق صحرای سينا به نوار غزه فرستاده شود.



این سناریوی هالیوودی پر از تناقض و ابهام است. به عنوان نمونه باید گفت که اين سلاح‌ها براي حماس و جهاد اسلامي فرستاده شده و برد آنها 100 و 200 کيلومتر است و با تصحيح اين ادعاي غيرقابل باور اعلام کرد که اين موشک‌ها 90 کيلومتر برد داشته و تنها برای جهاد اسلامی ارسال شده‌اند.



البته باید منتظر ماند و دید قسمت بعدی سناریوی آمریکایی-صهیونیستی که تاکنون با سردی جامعه جهانی مواجه شده و نتوانسته توجه آن‌ها را به خود جلب کند چه خواهد بود.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...