نسخه چاپی

پرداخت‌های كارفرمایان به اشخاص حقیقی مشمول مالیات 10 درصدی شد

عکس خبري -پرداخت‌هاي کارفرمايان به اشخاص حقيقي مشمول ماليات 10 درصدي شد

با موافقت نمایندگان پرداخت‌هایی كه كارفرمایان به اشخاص حقیقی غیر از كاركنان خود پرداخت می‌كنند مشمول مالیات مقطوع به نرخ 10 درصد شدند.

به گزارش نما ، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) ‌در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بند 20 این لایحه را تصویب کردند.
براین اساس پرداخت‌هایی که کارفرمایان به اشخاص حقیقی غیر از کارکنان خود که مشمول پرداخت کسورات بازنشستگی یا بیمه می‌باشند با عنوان حق مشاوره، حق حضور در جلسات، حق تدریس، حق تحقیق و حق پژوهش پرداخت می‌کنند، بدون رعایت معافیت موضوع ماده 84 این قانون مشمول مالیات مقطوع به نرخ 10 درصد می‌باشد.
کارفرمایان موظف‌اند در موقع پرداخت یا تخصیص،‌ مالیات متعلقه را کسر و ظرف مدت تعیین شده در ماده 86 این قانون با اعلام مشخصات دریافت‌کنندگان مطابق فرم نمونه اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور به اداره امور مالیاتی پرداخت کنند و در صورت تخلف مسئول پرداخت مالیات و جرایم متعلق خواهند بود.
سایر موارد به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی به عناوین فوق اضافه شده و از اول سال پس از تصویب و انتشار در روزنامه‌های کثیرالانتشار به مورد اجرا گذارده می‌شود.
براساس بند 21 نیز در متن ماده 90 قانون به جای عبارت "محل اشتغال حقوق‌بگیر، یا در مورد مشمولان تبصره ماده 82 این قانون اداره امور مالیاتی محل پرداخت‌کننده حقوق" با کلمه "ذی‌‌صلاح" جایگزین می‌شود و همچنین در بند 5 ماده 91 عبارت "که در موقع بازنشستگی یا از کارافتادگی به حقوق‌بگیر پرداخت می‌شود، حذف می‌شود.
براساس بند 22 نیز تبصره ماده 92 قانون فعلی مالیات‌های مستقیم حذف شد.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...